3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatása szerint kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai az átlagosnál nagyobb figyelmet kaptak a fogyasztóktól. Miközben 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55 százalék volt, addig a kereskedelmi szektornak 60 százalék, a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek pedig 63 százalék.

A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55 százalék volt, addig a kereskedelmi szektornak 60 százalék, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63 százalék. Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy az embereket érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni.

A kereskedelmi szektorra 2008-ban a 15-24 és a 45-60 évesek voltak a legfogékonyabbak egyaránt 35 százalék fölötti észleléssel, míg a többi korcsoport alatta marad az átlagnak. Település szerint is van különbség, míg a Budapestieknek 43 százaléka észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31 százaléka. Ez annak tudható be, hogy a nagyobb kereskedelmi áruházak inkább Budapesten összpontosulnak, illetve a bevásárlóközpontok kampányai is csak a fővárosra fókuszáltak tavaly.

A korcsoportokat tovább vizsgálva megállapítható, hogy minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a kereskedelmi szektor hirdetései és annál inkább aktivizálja is. Ugyanez megállapítható az ESOMAR státuskategóriák esetében is, minél alacsonyabb valakinek a társadalmi státusza annál jobban tetszik neki és aktivizálja. Ennek hátterében az állhat, hogy ezek a célcsoportok érzékenyebbek az árakra, és a kereskedelmi szektor kampányai döntő többségükben az akcióikra hívják fel a figyelmet.

Mint a Szonda Ipsos elemzése megjegyzi, az üzlettípusok mentén is megkülönböztethetők a mutatók: a bevásárlóközpont, a hipermarket és a műszaki áruház kampányok, amelyek mind eltérő eredményeket produkáltak. Látható, hogy egy kampány sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.

A tetszés mutatóban az első helyen végeztek a bevásárlóközpontok kampányai, ami annak is köszönhető, hogy kreatívjaik nem termékeket reklámoztak, hanem saját magukat mutatták be, könnyed stílusban. Észlelésben és azonosításban nagyon, aktivizálásban csak kevéssel maradtak el a műszaki áruházak és a hipermarketek kampányai mögött.

A hipermarketek és a műszaki áruházak kampányai fej-fej mellet futott az észlelést kivéve mind a négy mutatóban, amelyben a műszaki áruházak végeztek jobban. Az észlelésbeli különbség arra vezethető vissza, hogy a műszaki áruházak nem reklámozzák folyamatosan magukat, szemben a hipermarketekkel, amelyek hónapról-hónapra kampányolnak, így amikor megjelennek az utcákon, akkor könnyebben szemet szúrnak az újdonságuk miatt.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!