A papírokat a nyugdíjalapok, az autópálya társaság dolgozóinak és a lakosságnak ajánlják fel, az állam tulajdonában 40 százalékos részesedés marad.
A kibocsátást megelőzően felszámolják a Rijeka Autópálya Vállalatot (ARZ), amelynek tartozásait a HAC-ONC veszi át. Becslések szerin a kibocsátásból befolyó mintegy 1,5 milliárd euróból fedeznék az ARZ fennmaradt hitelét.
Jelenleg a Horvát Autópályák Vállalat (HAC) és az ARZ adóssága 4,2 milliárd euró.
A horvát kormány egy korábbi terv szerint az autópályák koncesszióba adásával törlesztette volna az autópályák hiteleit, ezért 2013 júliusában el is fogadta a HAC és az ARZ koncesszióba adásának modelljét.
A kormány által kiírt, tavaly lezárult pályázatra több külföldi befektető is kötelező érvényű ajánlatot tett, de a közvélemény nyomására - lakossági kezdeményezésre összegyűlt a népszavazás kiírásához szükséges mennyiségű aláírás - a kormány márciusban elállt ettől a tervétől. Az autópályák koncesszióba adása csökkentette volna az ország nettó külföldi tartozását és az államadóságot is.
MTI