2p

Az ásványvíz piacon még nem érezhető a hőség hatása, de a gyártók felkészültek a növekvő kereslet kielégítésére.

Balog Zoltán, a több, mint 1 milliárd literes magyarországi ásványvízpiacon jelenlétét tavaly 150 millió literre növelő Magyarvíz Ásványvíz Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: hőségriadó esetén mindig azonnal dupla rendeléseket adnak le a kereskedők, hogy ne fogyjanak ki a készletekből a megnövekedett fogyasztás következtében. A kereskedelmi igazgató rámutatott: idén már 50 millió liter vizet adtak el, pedig még csak most kezdődik a szezon. A Magyarvíz Ásványvíz Kft. főként sajátmárkás, olcsóbb árfekvésű vizeket palackoz, a Primavera az egyetlen brand terméke. A cég beszállítója például a Penny-nek, az Aro-nak, a Tesco-nak, a Reál Hungáriának.

A Fonyódi és Jana vizeiről ismert Fonyódi Ásványvíz Kft.-nél egyelőre még nem érzékelik a múlt hét péntek óta tartó hőség hatását - mondta a cég értékesítési igazgatója. Herjeczki Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy júniusban és július első hetében elég sok akciójuk volt, így jelenleg abban bíznak, hogy a kereskedelemben felgyülemlett áru a hőség hatására elfogy és jobban veszik majd a Fonyódi vizeit is. Egyelőre átlagos fogyasztást érzékelnek - tette hozzá az értékesítési igazgató. A magyarországi ásványvíz piacon a Fonyódi Ásványvíz Kft. mintegy 25 millió liter ásványvizet ad el. A megfelelő árszint a 99 forint lenne a cégnek, ezen az áron azonban nem veszik a vizet, az akciós ár 69 forint, a Fonyódi termékének 45-50 százalékát ilyen áron értékesítik - tette hozzá.

Bikfalvi Zoltánné, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács titkára elmondta: a második negyedévi adatokat jelenleg gyűjtik. Az első negyedévben körülbelül ugyanannyi ásványvíz fogyott, mint az előző év azonos időszakában: összesen 225 millió liter vizet palackoztak. Ennek 93 százaléka volt az ásványvíz, 6 százaléka forrásvíz, a fennmaradó rész egyéb (például ízesített, dúsított) kategóriába tartozott. Az összes ásványvíz 56 százaléka volt szénsavas, 6 százaléka enyhén szénsavas és 38 százaléka szénsavmentes. 2009-ben összesen 1.100 millió liter ásványvizet palackoztak, az egy főre jutó fogyasztás pedig éves szinten 110 liter volt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!