![]() | ![]() Az Xbox 360 |
Míg Amerikában a konzolért többen az üzletek előtt töltötték az éjszakát, addig Japánban nem sült el úgy a Microsoft eladási stratégiája, mint ahogy tervezték. Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a cég mindent megtett annak érdekében, hogy minél több Xboxot adjon el. Egy önmagát megnevezni nem kívánó norvég eladó azt nyilatkozta a Gizmo amerikai komputeres magazinnak, hogy a Microsoft a kiskereskedőknek csak akkor szállít húsz darabot az új konzolból, ha azok vállalják, hogy mindegyik darabot eladják még az első napon, és ezek mindegyikével legalább két játékon is túladnak. Így a cég hiány generálásával keltett tömeghisztériát termékével kapcsolatban.
Ezzel szemben Japánban a boltok polcain porosodnak a játékgépek. A kritikus első héten alig hatvankétezer darab kelt el. Tokió Akihabara városnegyedében, melyet Electronics Town néven is ismernek, nem keltett feltűnés az új konzol. A negyedben található Yodobashi Camera nevű nyolc emeletes áruházban, ahol minden elektronikai eszközt meg lehet kapni a hajcsavaróktól a legújabb szuperszámítógépekig, az új Xboxok mellett egyszerűen elsétálnak az emberek. Az amerikai cégnek több okból is fájó lehet a Japán piacon elszenvedett kudarc - írta a New York Times.
Bill Gates cégének első konzolja is megbukott a világ második legnagyobb számítógépes-játék piacán. Emellett két legnagyobb riválisa, a Sony és a Nintendo is komoly részesedést tud kiharapni az amerikai piacból. A szigetországban gyártják a játékok nagy részét és míg az Xbox 360-ra nyolc darab játékot gyártottak, addig a Playstation2-n több mint háromezer játékkal lehet játszani és ezek a játékok a Playststion3-on is futnak majd. A fent említett elektronikai áruház szóvivője megjegyezte, hogy a konzol megjelenését több százan várták üzletében, de a konkurens PS3-as jövő tavasszal esedékes megjelenésénél közel ötször ekkora tömegre számítanak.