A politikus egy birtokukban lévő levélre hivatkozva azt mondta, hogy az OLAF vizsgálódhat vagy vizsgálódhatott az M4 ügyében, és a kilométerenkénti magas ár miatt kockázatot látott a beruházásnál. Ennek az esetleges OLAF-vizsgálatnak a sorsa azonban egyelőre tisztázatlan - tette hozzá.
Lázár János emlékeztetett, hogy a kormány leállította az M4-beruházást, majd jelezte, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) már tárgyalt is két a kivitelezésben érintett külföldi cég képviselőivel, és ezt mindegyik beruházóval megteszi majd. Eddig minden alvállalkozót kifizettek, és természetesen a fővállalkozókat is kifizetik az elvégzett munka arányában - mondta.
A Miniszterelnökség vezetője a kormány fejlesztési szándékairól szólva közölte: a tervek között van a Szolnokot és az M0-st, vagy a Szolnokot és az M5-öst összekötő útnak, vagy mindkettőnek a megépítése. Emellett - a műszaki tartalom felülvizsgálata és a tételes elszámolás után - meg kell vizsgálni a megkezdett M4-es beruházás folytatásának lehetőségét Fegyvernek irányában. Szolnok és az M0-s összekapcsolására, vagyis a régi 4-es út négysávosítására megvan az építési engedélyes terv, Szolnok és az M5-ös összekötésének, így a 405-ös négysávosításának pedig a kormány kész megteremteni az anyagi feltételeit - ismertette Lázár János.
Az M4-es kivitelezőinek esetleges kártérítését firtató kérdésre a miniszter azt mondta, a NIF arról tájékoztatta őt, hogy az eddig az infrastruktúra-fejlesztő tárgyalási meghívását elfogadó cégek nem peres úton kívánják rendezni ezt az ügyet.
MTI