3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Noha március 15-én nagy reményekkel lettek "újraosztva" a köztévé csatornái, azok nézettsége a korábbi alacsony szinten maradt. Egy hónap távlatából tehát az látszik, a 80 milliárdos költségvetési támogatás ellenére a kormányzati kommunikációban gyengécske alappillér a közmédia. A nézettségi versenyben a múlt héten is csak a Forma-1-es közvetítéssel rúgtak labdába.

Március 15-én lett hírcsatorna az M1, és vált ezzel egy időben nemzeti főadóvá a Duna Tv. A helyzet meglehetősen ellentmondásos volt, hiszen viccek és gúnyos mémek céltáblájává vált a sok hibával induló megújult közmédia, annak vezetése ugyanakkor váltig állította, hogy minden a terveknek megfelelően alakult, és sokan kapcsoltak összességében a közmédiára.

Hogy az elkövetett hibák mennyire súlyosak, vagy bocsánatosak, azt ki-ki vérmérséklete szerint el tudja dönteni, a nézettség kérdése ugyanakkor viszonylag könnyen eldönthető, elég a csatornák számait megnézni. Az első számú közszolgálati csatornává előlépő Duna TV például a 15. héten esténként (19-23 óra között) az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban (vagyis a 18-49 éves körében) heti átlagban 2,8 százalékos közönségarányt ért el, vagyis főműsoridőben a tévézők közül ilyen arányban nézték (tehát nem csak odakapcsoltak egy rövid időre) a Duna TV-t. A meglehetősen soványka arány az M1 leggyengébb heteit idézi, miközben az a hírműsoraival egy nagyon szűk réteget tud megszólítani (a sokszor idézett kereskedelmi célcsoportból), a csatorna közönségaránya 1-1,5 százalék között szórt az utóbbi egy hónapban.

A korrektség jegyében hozzá kell tenni, hogy a politika szemszögéből egy nyugdíjas szavazat éppen annyit ér, mint az egyetemistáké, vagy egy aktív munkavállalóé. A teljes népességet tekintve pedig a 18-49-es korosztálynál nagyobb az átlagos közönségarányuk.

Ez a fajta kettősség, vagyis hogy a kereskedelmi célcsoportban alacsonyabb számokat hoznak, mint a teljes népesség körében az egyik legnépszerűbb műsort, Az ének iskoláját is érinti. Ahogy arról a műsor harmadik szériájának indulása kapcsán megemlékeztünk a 49 éven felüliek átlagosan nagyobb arányban ülnek a műsor előtt, mint a fiatal felnőttek és a középkorúak. Nem volt ez másképpen a második adás alatt sem, hiszen a teljes lakosság körében a tehetségkutató volt a legnézettebb, több mint 1,2 millió néző ült a műsor előtt vasárnap este (25,9% SHR). Ezzel szemben a 18-49-es célcsoportban csak 371 ezer nézővel büszkélkedhettek, a közönségaránya pedig 21,2 százalék volt.

Ami a múlt hét többi topműsorát illeti, azok többnyire az RTL Klubon futottak. A nézettségi versenyen szokás szerint ott volt a Barátok közt, és az Éjjel-nappal Budapest. A filmek közül pedig a Red2 mellett az Ilyen az élet című vígjáték miatt kapcsoltak sokan a piacvezető csatornára.

Az RTL Klubot a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között átlagosan a tévé előtt ülők 21,1 százaléka követte, míg a TV2 12,8 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák a múlt hetihez hasonló számokat hoztak, a Cool volt ismét a jobb (6,7% SHR), a F+ (5,7% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. Utóbbi időben eredményesen felkapaszkodó Viasat3 meglehetősen súlyos visszaesést szenvedett el, hiszen az egy hete még felfele kapaszkodó csatorna most csak tévék előtt ülők 3,1 százalékát érte el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!