Csubacsi Rjodzsi várhatóan júniusban - a közgyűlés megerősítése után - veszi át a Sony elnöki tisztét. A vezetés átszervezése során előreláthatólag az amerikai-brit Howard Stringer lesz a Sony új vezérigazgatója, az első nem japán ebben a tisztségben.
Januárban a konszern már csökkentette az üzemieredmény-előrejelzését a mostani, e hónap végén záruló üzleti évére, a korábbihoz képest 31 százalékkal 110 milliárd jenre. Szakérők úgy vélik, a költségcsökkentés nem tud lépést tartani a DVD-lejátszók, a videokamerák és a lapos képernyők árának csökkenésével.
Csubacsi egyúttal stratégiaváltást is bejelentett csütörtökön Tokióban: a cég erőforrásait a növekedést ígérő termékekre kívánja összpontosítani, és csökkenteni fogja a szakadékot a termékek és a fogyasztói igények között. Emellett kezelni kívánja a versenyképesség csökkenését és a termelő folyamat hatékonysági hiányait is. Véleménye szerint a lapos képernyős tévék, a mobiltelefonok, a digitális kamerák és a videokamerák tűnnek növekedéssel kecsegtető termékeknek.
A Sony forgalma a tavalyi utolsó negyedévben 7,5 százalékkal 2,15 billió jenre csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Miközben a mobilkészülék-gyártás - partnerségben a svéd Ericssonnal - és a szórakoztató üzletág jól teljesít, az elektronikai készülékekből mind kevesebb a bevétel, főleg a piaci árverseny miatt.
(MTI)
A lapos tévékben bízik a Sony új elnöke
A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata, a japán Sony új elnöke nem bízik a gyors sikerben. Bár szerinte nehéz lesz elérni a tervezett, 10 százalékos üzemieredmény-rátát a 2006/07-es üzleti évben, már megnevezett néhány olyan terméket, amelytől poztív eredményt remél.