Az első kilenc hónap számokban
A SWISS Lufthansába történő integrációja az előre meghatározott ütemben halad - áll a közleményben. A közös ügyfelek már most profitálhatnak az egyesülés biztosította előnyökből. További stratégiai lépés volt, hogy a Lufthansa AG megvásárolta a Frankfurti Repülőtér üzemeltetője, a Fraport részvényeinek 4,95 százalékát.
Mayrhuber utalt arra is, hogy a légi közlekedés még mindig nehéz helyzetben van világszerte és mindenhol a költségcsökkentés a fő cél. Ennek ellenére a Lufthansa teljesíteni tudja a jövő év végéig kitűzött 1,2 milliárd eurós eredményjavulást.
Az első kilenc hónap számokban
Az év első kilenc hónapjában a csoport 13,3 milliárd eurós nyereséget könyvelhetett el, ami 4,3 százalékos növekedést jelent. A sikeres kapacitás- és értékesítés menedzsmentnek, valamint a magasabb átlagbevételeknek köszönhetően 6,2 százalékkal 10,2 milliárd euróra nőtt az üzleti bevétel. Az egyéb működési bevétel az előző évhez képest 4,9 százalékkal 1,1 milliárd euróra növekedett. Ebbe beletartozik 180 millió euró könyv szerinti profit, mely az Amadeus Global Travel Distrubution S.A. eladásából, valamint 107 millió euró, mely a Loyalty Partner GmbH kihelyezéséből származik.
A drasztikusan megnövekedett üzemanyagárak miatt az üzleti ráfordítás 5,3 százalékkal 13,8 milliárd euróra nőtt. A vonatkozó időszakban a Lufthansa 1,8 milliárd eurót költött kerozinra, ami 550 millió euróval, azaz 42,6 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló kiadásait. Az üzemanyag árának biztosítására szolgáló intézkedések nélkül 221 millió euróval többet költöttek volna kerozinra.
A Lufthansa operatív eredményeit az első kilenc hónapban 220 millió euróval 471 millió euróra növelte. Az adózás utáni nyereség 416 millió eurót tesz ki, ami 252 millió eurós javulást jelent. Az üzleti tevékenységből származó cash flow 1,3 milliárd euróval továbbra is magas maradt. Ennek köszönhetően a vállalat körülbelül 1 milliárd eurót fektethetett be, ebből 501 millió eurót repülőgépek vásárlására fordított.