A magyarok fele még mindig csak alkalmilag vagy egyáltalán nem vásárol hipermarketekben és bevásárlóközpontokban, írja a Népszabadság az AC Nielsen piackutató cég Közép- és Kelet-Európára fókuszáló felmérése alapján.
A felmérés eredményei szerint Lengyelország után hazánkban vannak legtöbben (a vásárlók 13 százaléka), akik egyáltalán nem látogatják a nagy bevásárlóközpontokat. A többi kelet-közép-európai országgal összehasonlítva Magyarországon a legnépszerűbbek a diszkontok: a vásárlók 11 százaléka rendszeresen itt költi el a pénzét, főleg a széles választék és a diszkontáruházak jó megközelíthetősége miatt.
A magyar vásárlók számára az elmúlt években fokozatosan egyre fontosabbá válnak a márkák. Főleg kedvenc kávéjukhoz és samponjukhoz, hajkondicionálójukhoz ragaszkodnak a vevők, 40, illetve 42 százalékuk akár másik üzletbe is elmegy, ha nem kapja meg a megszokott terméket. Az élelmiszerfogyasztás terén megfigyelhető, hogy egyre népszerűbbek az egészséges vagy annak hirdetett termékek, így az ivójoghurtok, kész saláták, palackozott vizek, írja a Népszabadság.
A magyar vevők fele kerüli a bevásárlóközpontokat
A magyarok fele még mindig csak alkalmilag vagy egyáltalán nem vásárol hipermarketekben és bevásárlóközpontokban, írja a Népszabadság az AC Nielsen piackutató cég Közép- és Kelet-Európára fókuszáló felmérése alapján.