Azon túl, hogy a Mol imázsát erősítette, szórakoztatott, sőt még tisztálkodási lehetőségekre is alkalmas volt az úgynevezett BodyWash, amely két díjat - az integrált btl-aktvitások kategórián belül legjobb design és legjobb technika - nyert idén idén az Arany lolliPOP marketingversenyen.
Az embermosóval fesztiválokon jelent meg a promóciót lebonyolító Pro-Wide Rendezvényügynökség Kft., hogy az autómosó szolgáltatás újraértelemezésével és megszemélyesítésével erősítsék a fiatalokban a márkával kapcsolatos érzelmi kötődéseket. Az aktivizáló programot úgy próbálták különlegessé tenni, hogy habpartit szerveztek a jelentkezőknek, akikről vízpermet mosta le a habot, sőt meg is szárították őket.
Az egyes rendezvényeken a leglátogatottabb programhelyszíneken építették fel a "mosószigetet". Az eredetileg gyermekek szórakoztatására alkalmas felfújható játékpark így egy más korosztály, a fiatal felnőttek számára vált vonzó programmá. "Egyszerre játszhattak, zenét hallgathattak, és mosakodhattak az érdeklődők" - mondta az mfor.hu-nak Kulicz Gábor, a cég ügyvezető igazgatója.
Hozzátette: az akció sikerét elsősorban annak köszönhetik, hogy fel tudták kelteni a célközönség érdeklődését, és meg tudták mozgatni őket. A játéksziget előtt kígyózó sorok álltak, több mint kilencezren vettek részt a programban.
Lábszőrtelenítés egy bevásárlóközpont parkolójában
Szintén nem hétköznapi megoldást választott az Activity Group Kft., amely a Gillette Fusion Gang promóció során egy terepjáró hátuljába épített be egy mosdóblokkot, ahol az arra járók kipróbálhatták a termékeket (borotvát, illetve borotválkozás előtti és utáni termékeket).
Az új termékcsaládot fővárosi és vidéki nagyvárosokban lévő bevásárlóközpontok parkolójában népszerűsítették. Az ügynökség a hosztesz promóciókon belül nem csak a legjobb design kategóriában bizonyult a legjobbnak, hanem technológiai újításuk révén a legjobb technika díj is az övék lett. A márka imidzsének erősítése érdekében választották az amerikai Jeep autót, amelynek feltűnő narancssárga színe vonzotta a tekinteteket.
Voltak aggályaink amiatt, hogy használják-e majd a mobil mosdót és fognak-e ott borotválkozni - mesélte az mfor.hu-nak Knobl Péter rendezvényszervező, hozzátéve: sokan kipróbálták a termékeket, köztük egy hölgy is, aki lábszőrtelenítésbe kezdett az egyik parkolóban.
Az élmény többet ér az ajándéknál
Szintén a hosztesz promóciók kategóriában győzedelmeskedtek a Kit-Kat Pop Choc kampány kitalálói. A Prohome Kft. a legjobb innováció díjat vitte el. Fazekas Csaba promóciós vezető szerint eseményszerű aktivitás során kell élményt nyújtani a fogyasztóknak, és meg kell próbálni kerülni a hétköznapi sablonokat, már nem elég csokit vagy hűtőmágnest ajándékozni.
A kampány során ötven forgalmas csomóponton és húsz hipermarketben jelentek meg a hoszteszek. A kóstoltatást szokatlan megjelenéssel kapcsolták össze. A felállított próbafülkében szórakoztató játék várta az érdeklődőket: a fülkébe belépve egy fejhallgatott kapott a játékos, és a falak egyikén egy képrészletet látott. Ez alapján kellett kitalálnia gondolkodási idő után, hogy mit ábrázolt a kép.
A próbafülke „tartalmát” függöny rejtette el, és a belső falakon is függöny volt, hogy a sorban állók ne láthassák, mi vár majd bent rájuk. A kvízre természetesen nem kellett valóban válaszolni, és a megadott lehetőségek egyike sem volt helyes, ezért a hang – még mindig a fejhallgatóból - azt tanácsolta: "Ne gondolkozz ilyen erősen, inkább tarts egy kis szünetet a Pop Choc-kal!"
"Már nem mi mondjuk meg a tutit"
Az interaktív kommunikáció sikerét jósolja a jövőben Juhász Attila, a Citibank marketingkommunikációs vezetője. A bank által alkalmazott reklámmegoldás, a Touchmedia kioszk a legjobb innováció díjat hozta pályázójának, a Mad Media Kft.-nek.
A különleges, innovatív érintőfelületes megoldással az ügyfél saját maga dönti el, hogy milyen tartalmakat kíván megtekinteni. "Míg a nyolcvanas-kilencvenes években a marketingesek mondták meg a tutit, ma már az ügyfél határozza meg, hogy mi érdekli őt" - hívta fel a figyelmet Juhász Attila.
A járókelők, ügyfelek a display plexi üvegét megérintve különböző banki termékinformációkhoz férhetnek hozzá, új promóciós ajánlatok között válogathatnak vagy akár játszhatnak. A cég egy monitoring rendszeren keresztül azt is megtudhatja, hogy hány ügyfél állt meg a kirakat előtt, és milyen menüpontokat használtak. Juhász Attila közlése szerint sikerült felkelteni a járókelők érdeklődését, de jelenleg dolgoznak egy újabb megoldáson, hogy a felületen populárisabb témákat elhelyezve még aktívabbá tegyék őket.
A jövőben azok a marketinges megoldások lehetnek életképesek, amelyek ötletesen be tudják avatni a fogyasztókat. Az érintőképernyő mint eszköz pedig több iparágban is elterjedhet: egy autószalonban akár azt is megtervezheti majd a vevő, hogy milyen autót szeretni, egy telekommunikációs üzletben pedig egy új előfizetéshez a különböző telefonszíneket is kipróbálhatja az ügyfél - tette hozzá a marketingkommunikációs szakember.
Kovács Zita