2p

Minden cégvezető került már olyan helyzetbe, amikor sikertelenül próbálta befolyásolni tárgyalópartnerét. A kudarc elkerüléséhez nem árt ismerni a hatékony meggyőzés módszereit.

Ugyanakkor ez egyben a legkockázatosabb módszer is, mivel hiányzik belőle az önkéntesség. Márpedig egy vezető - még ha némelyik szeretné is az ellenkezőjét hinni - ki van szolgáltatva a beosztottjainak, akik nagyon megnehezíthetik a dolgát, ha nem állnak önként a közös célok mellé.



Ne játsszunk nyílt lapokkal

A fentebb vázolt technikák akkor igazán hatékonyak, ha mindegyiket képesek vagyunk használni. Természetesen ezek nem teljesen elkülönült kategóriák, gyakran szükséges ezek keverése.

[ajanlo=90][igazitas=left/]A profi meggyőző kommunikátor kulcsa a tudatosság: képes felismerni a helyzetet, tudatosan meghatározza és felépíti a követendő stratégiát, és úgy viszi sikerre azt, hogy a befolyásolandó ember mindezen tudatosságból semmit sem vesz észre. Akit meggyőztünk, gondolja azt, hogy ez élete nagy lehetősége, vagy - jobb híján - jelen helyzetben ez a legjobb, amit tehet.

Meglehet, hogy a fenti elvek Machiavelli téziseire emlékeztetnek, ugyanakkor az érdekek érvényesítése nem szükségszerűen mond ellent a tisztességnek, és - mint minden fegyver - éppen annyira jó, rossz vagy értékes, mint használója.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!