4p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A miniszterelnök is megtisztelte a Co-op Hungary Zrt. 15. születésnapjára rendezett eseményt a Művészetek Palotájában. Orbán Viktor a Coop Üzletlánc és a magyar gazdaság sikere között vont párhuzamot.

"Gazdasági körökben súlyánál és szerepénél fogva sajnos méltánytalanul kevés szó esik a kiskereskedelemről és magáról a Coop Üzletláncról” – kezdte ünnepi beszédét Orbán Viktor miniszterelnök a Co-op Hungary Zrt. 15 éves évfordulója alkalmából rendezett eseményen a Művészetek Palotájában. Külön nem tért ki a kormány kiskereskedelmet is érintő különadó programjára, ám elmondta, hogy azt kell megértenie mindenkinek, hogy Európában jelentős átalakulások zajlanak, amely mellett nem mehet el Magyarország. Ami a magyar kiskereskedelmet illeti, Orbán Viktor erősen méltatta a Coop Csoportot. Mint mondta, magyar hátterű cég, így a nála megtermelt profit biztosan nem megy ki az országból. A Coop nyeresége egyben gazdagítja az országot is. Külön öröm számára, hogy a cég polcain túlnyomó többségben magyar áru szerepel. Úgy véli a Coop sikere az egész magyar gazdaság sikere.

Tizenöt évvel ezelőtt vesztésre álló pozícióból állt talpra és indult újra a szövetkezeti forma a Co-op Hungary Zrt. megalakulásával, amely első körben nagykereskedelmi, később kiskereskedelmi hálózattal erősítette a háztartások fogyasztási szükségleteit. Csepeli Lajos, a cég igazgatóságának elnöke, az alakulás 15. évfordulóján első körben arról a 30 ezer munkavállalóról emlékezett meg, akik részesei a Coop hálózat sikerének. Csepeli beszédében kiemelte, ma nincs olyan család, aki ne került volna kapcsolatba a Coop-pal és sokaknak a "bolt" magát a Coop üzletet jelenti.

A miniszterelnök a Co-cp vezetőinek társaságában

Murányi László vezérigazgató ünnepi beszédében a Coop hálózat jövőjére fókuszált. Elmondása szerint, 2012 végére a Coop boltok külsőleg és belsőleg is megújulnak, emellett nagy figyelmet fordítanak a jelenlegi franchise rendszer erősítésére is. A múltról szólva kiemelte: a Co-op Hungary Zrt. 1995-ben a minőség, a magyar termékek és az erős kereskedelmi kultúra közvetítését tűzte ki céljául. Ma a Coop üzletek kínálják a polcaikon a legtöbb magyar terméket, több mint 80 százalékban. A hálózat több mint ezer magyar termelővel áll közvetlen kapcsolatban, és a legnagyobb magyar franchise hálózatot működteti. Az 510 milliárd forint forgalmával, több mint 5 ezer ellátott boltjával, (ebből 3000 saját) a teljes kiskereskedelmi piac 8 százalékát fogja le.

A legrégebbi Coop tag, a Gyermely Zrt. vezérigazgatója igyekezett a múltat feleleveníteni, hiszen a Coop szövetkezés immár majdnem 150 évre tekint vissza. Ebből a Gyermely majd négy évtizednyi kapcsolatot tudhat magáénak a Coop-pal.

Ugyancsak a múltból indult ki Demján Sándor, a VOSZ, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének ügyvezető elnöke, aki saját bevallása szerint a jelenlegi sikereinek nagy részét a szövetkezeti időszakban tanultaknak köszönheti. Részese volt a szövetkezeti formában alakult Skála-Coop hálózat létrejöttében és pontosan tudja, hogy az összefogással jelentős tárgyalási pozíciókat lehet elérni a gazdaság minden területén, kivált a kiskereskedelemben. Méltatta a Coop eredményeit, ám szerinte a szövetkezetek elkövettek egy hibát: öt év fáziskéséssel szervezték magukat újjá. Ez az öt év hátrány elegendő volt arra, hogy a hipermarket méretű kereskedelmi egységeket üzemeltető, tőkeerős nemzetközi vállaltok beelőzzenek. "Nekik már nem sörös lovuk volt – mondta Demján –, hanem teherautójuk". Ott, ahol a magyar hálózatok nem akartak hipermarketet építeni attól tartva, hogy a kis boltjaik elől szippantja el a forgalmat, megépítették a külföldiek. Holott Demján szerint nem a hipermarkettől kell félni. A hipermarket nem ellenség; egy modern életstílus, amit betiltani nem lehet. Mint mondta, tessék szövetkezni és hipermarketet építeni, van még lehetőség.   A nagy alapterület adta a forgalmi volumennel pedig olyan tárgyalási pozícióhoz lehet jutni a piacon, amellyel versenyképesek maradhatnak a lánc kisebb tagjai is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!