2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cseh mobiltelefon-szolgáltatók leszorították az FMCG-cégeket a legnagyobb hirdetők rangsorában. Az idei növekedési esélyeket latolgató jóslatok eltérőek ugyan, de nem számolnak a közép-európai ország reklámpiacának nagy arányú növekedésével.

A cseh mobiltelefon-szolgáltatók leszorították az FMCG-cégeket a legnagyobb hirdetők rangsorában. Az idei növekedési esélyeket latolgató jóslatok eltérőek ugyan, de nem számolnak a közép-európai ország reklámpiacának nagy arányú növekedésével.

Az ARBOmedia elemzése szerint az Eurotel és versenytársa, a Cesky Mobil volt a cseh reklámpiac két legtöbbet költő vállalata 2004-ben, írja az M&M Europe. Mindkét mobilszolgáltató közel ugyanakkora, 25 millió euró körüli (nagyjából hatmilliárd forintnak megfelelő) összeget áldozott hirdetéseire.

[ajanlo=90][igazitas=left/]A távközlési vállalatok a Danone-t és a Procter & Gamble-t szorították le a hirdetési rangsor éléről. A tavalyi reklámtorta összértéke a Cseh Köztársaságban 570 millió euró (azaz majdnem 140 milliárd forint) volt. A legnagyobb hirdetők sorában ott van a Nestlé és a T-Mobile, amelyek 24 illetve 23 millió euró körül költöttek, illetve a Danone kekszgyártó részlege, az Opavia, amely 21 millió eurót áldozott tavaly.

Az ARBOmedia előrejelzése szerint a cseh reklámpiac értéke 2005-ben eléri az 590 millió eurót, amelyhez főleg a rádióhirdetések értékének növekedése járul majd hozzá. Egy másik ügynökség, az OMD ennél jóval nagyobb arányú növekedést jósol: szerintük a cseh reklámpiac 660 millió euróra növekszik majd, amiben szerintük az online hirdetések játszanak majd jelentős szerepet, míg a kültéri reklámok piaca stagnál majd. Ez utóbbi előrejelzés szerint is lassul viszont a növekedés üteme, ami 2005-ben 2,3 százalékos lehet a 2004-es 3,5 százalék után.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!