A cseh mobiltelefon-szolgáltatók leszorították az FMCG-cégeket a legnagyobb hirdetők rangsorában. Az idei növekedési esélyeket latolgató jóslatok eltérőek ugyan, de nem számolnak a közép-európai ország reklámpiacának nagy arányú növekedésével.
Az ARBOmedia elemzése szerint az Eurotel és versenytársa, a Cesky Mobil volt a cseh reklámpiac két legtöbbet költő vállalata 2004-ben, írja az M&M Europe. Mindkét mobilszolgáltató közel ugyanakkora, 25 millió euró körüli (nagyjából hatmilliárd forintnak megfelelő) összeget áldozott hirdetéseire.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A távközlési vállalatok a Danone-t és a Procter & Gamble-t szorították le a hirdetési rangsor éléről. A tavalyi reklámtorta összértéke a Cseh Köztársaságban 570 millió euró (azaz majdnem 140 milliárd forint) volt. A legnagyobb hirdetők sorában ott van a Nestlé és a T-Mobile, amelyek 24 illetve 23 millió euró körül költöttek, illetve a Danone kekszgyártó részlege, az Opavia, amely 21 millió eurót áldozott tavaly.
Az ARBOmedia előrejelzése szerint a cseh reklámpiac értéke 2005-ben eléri az 590 millió eurót, amelyhez főleg a rádióhirdetések értékének növekedése járul majd hozzá. Egy másik ügynökség, az OMD ennél jóval nagyobb arányú növekedést jósol: szerintük a cseh reklámpiac 660 millió euróra növekszik majd, amiben szerintük az online hirdetések játszanak majd jelentős szerepet, míg a kültéri reklámok piaca stagnál majd. Ez utóbbi előrejelzés szerint is lassul viszont a növekedés üteme, ami 2005-ben 2,3 százalékos lehet a 2004-es 3,5 százalék után.
Menedzsment Fórum
A mobilcégek hirdetnek legtöbbet Csehországban
A cseh mobiltelefon-szolgáltatók leszorították az FMCG-cégeket a legnagyobb hirdetők rangsorában. Az idei növekedési esélyeket latolgató jóslatok eltérőek ugyan, de nem számolnak a közép-európai ország reklámpiacának nagy arányú növekedésével.