Az autóbiztosításokat is kínáló tucatnyi biztosító közül alig néhánynál lehet motorkerékpárra cascót kötni, pedig a potenciális piac - becslések szerint - meghaladja a 100 ezret.
A CLB szerint a motorkerékpárok casco biztosítása legalább a duplája a terepjárókénak, így ahhoz, hogy a biztosítók ezen a piacon is terjeszkedjenek, díjat kell csökkenteniük. Összehasonlításuk szerint míg egy Suzuki Grand Vitara terepjáróra a legolcsóbb casco 79 ezer forintba, egy Suzuki V-Storm túramotorra 174 ezer forintba kerül. Ezen túl a motorkerékpárok casco vállalt kockázatai szűkebbek, mint a személyautóké, például nem vonatkoznak az extra felszerelésekre, illetve nincs bennük élet- és balesetbiztosítási elem sem.
Ilyen feltételekkel alig van motorkerékpár, amelyikre cascót kötött volna a tulajdonosa - jegyzi meg a CLB, hozzátéve: a díjat úgy kell megállapítani, hogy ne a márka, hanem a típus legyen a mérvadó.
MTI/Menedzsment Fórum