A Mirapoint és a Radicati Group felmérése szerint a munkahelyi e-mailek csaknem egynegyede, 23 százaléka személyes jellegű. Emellett egy korábbi felmérésből kiderült, hogy a levelek több mint egyharmada spam. Ez azt jelenti, hogy a küldemények 56 százalékának semmi köze nincs a munkához. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a dolgozók által elolvasott levelek több mint fele független a munkától, mivel a spam nagy része rögtön törlésre kerül - írja az eMarketer.
Emellett az is kiderül a felmérésből, hogy a megkérdezettek 72 százaléka küld tovább ismerőseinek vicceket, vicces képeket és videókat. Emellett 12 százalékuk vallotta be, hogy zeneletöltésre is használják a vállalati hozzáférést, amivel a sávszélességből rengeteget használnak, ezzel nemcsak saját gépüket lassítják, hanem mások munkáját is. Emellett a blogok (online napló) olvasására is rengeteg munkaidőt pazarolnak el az alkalmazottak.
2005-ben Amerikában a dolgozók 551 000 évnek megfelelő időt töltöttek blogolvasással. Harmincötmillió dolgozó van Amerikában, ami azt jelenti, hogy minden negyedik heti átlagban három és fél órát tölt munkaidejében blogok olvasásával.
A főnökök természetesen ezt nem nézik jó szemmel, habár bizonyos mennyiségű "lógást" megtűrnek, mivel ezt az üzlet részének tartják és úgy ítélik meg, hogy a dolgozók boldogabbak lesznek és a csapatszellem is erősödik. Emellett nem minden blog üt el a munkától.
A Technorati blog kereső manapság 19,5 millió blogot talál, és ez a szám minden öt hónapban megduplázódik, ami azt jelenti, hogy 2009 áprilisára minden emberre fog jutni egy blog. Nem nehéz elképzelni, hogy ez mennyi lógással jár majd.