2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cégek a nagy meghatározó színek (piros, kék, zöld, sárga) után felfedezték a pszichológiai kutatásainkban korábban nem sokra tartott narancsszínt. A francia L,Expansion című lap szerint nem kis részt azért, mert nem tudtak mást kitalálni, hogy kihívói szándékukat megmutassák, mégpedig oly módon, hogy elhatárolódjanak a sokkal egyértelműbb vöröstől.

A cégvilágban minden eszközzel erőteljesen hangsúlyozzák a választott színt. Jól példázza ezt, hogy a narancsot szimbólumnak választó vállalatok mindenütt, állóeszközeiken, alkalmazottaik ruházatán is jelzik, miről is van szó.

Rákaptak a cégek a narancssárgára

Első helyen említi a francia lap az Orange nevű mobilszolgáltatót, szó eshet az EasyJetről is, de még azt is felemlítik, hogy a más színekkel operáló cégek is belopják logójukba a most dinamikusnak tekintett narancs színt.

Ilyen például az EdF, a nagy francia áramszolgáltató, amely úgy akar nemzetközibbé válni, hogy a francia trikolor színei mellé tesz egy kis narancsszínt is, kifejezve készségét a mindenkori változásokra. A holland ING pénzügyi csoport is naranccsal indított és a biztosítások piacán mellékszerelőből komoly tényezővé lépett elő.

Régebben a narancsszínt a közítélet nem érezte értékhordozónak, majdhogynem az olcsóval hozta kapcsolatba. A tekintély a feketéé volt, például a bútoroknál. Manapság több nagyobb bútorokkal foglalkozó vállalkozás előszeretettel veszi fel színpalettájára a narancsot, már nem úgy, mint az olcsó, a tömegszerű szimbólumát, hanem elit, divatosan sikkes termékének meghatározóját. A jónevű Ligne Roset bútorgyártónak ez bevált, de bejött a fehér és metál világából a narancsszínnel kitört Smeg háztartási berendezésgyártónak is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!