3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lufthansa majdnem 130 millió eurót adna a lassan nyereségessé váló kis légitársaságért, amely így még kedvezőbb feltételek között működhetne. A tárgyalások utolsó szakasza még hátra van, de a kiszivárgott információk szerint már semmi akadálya nincs a felvásárlásnak.

A Lufthansa majdnem 130 millió eurót adna a lassan nyereségessé váló kis légitársaságért, amely így még kedvezőbb feltételek között működhetne. A tárgyalások utolsó szakasza még hátra van, de a kiszivárgott információk szerint már semmi akadálya nincs a felvásárlásnak.

A tárgyalásokhoz közelálló körökből származó értesülések szerint immár elhárultak az akadályok a svájci Swiss átvételének útjából, így a német Lufthansa felvásárolhatja az újjászervezése óta is szüntelenül nehézségekkel küzdő kis légitársaságot. A két cég felügyelőtanácsa kedden tárgyal a kérdésben, majd a svájci parlament pénzügyi bizottsága vitatja meg a Swiss eladását.

[ajanlo=94][igazitas=left/]Elemzők szerint az átvétellel a Swiss évente 300 millió svájci frankot (mintegy 194 millió eurót) takarítana meg, és a Lufthansa arra is ígéretet tett, hogy az ügylet létrejötte esetén két nagy hatótávolságú gépet is a Swiss rendelkezésére bocsát. A 200 millió frankos (majdnem 130 millió eurós) beruházás 500 új munkahelyet teremtene, de a Lufthansa ezt attól teszi függővé, hogy a Swiss a pilótákkal folytatott bértárgyalásokon tiszta helyzetet teremtsen.

A Swiss a Lufthansa önálló leánycége maradna, saját vezetéssel és igazgatótanáccsal. A Lufthansa az átvétel esetén saját felügyelő bizottságában is biztosít egy helyet a Swiss képviselőjének.

A Lufthansa 2003-ban egyszer már megkísérelte a Swiss bekebelezését, az azonban inkább a British Airways vezetette Oneworld légi szövetséghez való csatlakozást részesítette előnyben. Ez aztán fél éven belül meghiúsult, mivel a Swiss nem volt hajlandó átadni ügyféladatbázisát. A Lufthansa megújult érdeklődéséről ezt követően kaptak szárnyra ismét értesülések.

A Swiss legnagyobb részvényese, a társaság részvényeinek egyötödét birtokló svájci kormány, amely kulcsszerepet játszott a Swissair csődje után az utód életre keltésében, már 2004-ben kifejezte támogatását a Lufthansával létesítendő együttműködés vagy fúzió iránt. Tavaly 122 millió svájci frankra csökkent a Swiss üzemi vesztesége az előző évi 498 millió frankról, 2006-ra pedig már üzemi eredményt is vár a társaság. A takarékossági program következetes keresztülvitelével már az idén képes lehet egyensúlyba hozni üzemi mérlegét.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!