Az idei év harmadik negyedévében az összes felhasználóból 69 százalékban a gyengébb nem tagjai képviselték magukat - közölte az iparág egyik legfontosabb szereplője, a Telephia. A mobiltelefonhoz kötődő audio-szolgáltatások iránt egyre nagyobb az érdeklődés, állítja a kutatás, ma már a készülékkel rendelkezők 9 százaléka vesz ilyet igénybe. A klasszikus csengőhangok mellett a szakértők ebbe a kategóriába sorolják a zenei csengőhangot, és a hívás fogadásáig szóló dallamcsengőket is.
A tipikus csengőhang vásárlók nemtől függetlenül a fiatalabb korosztály, a kutatók szerint az ilyen szolgáltatásokat a felnőttek közül a 18-34 év közöttiek veszik döntően igénybe. Ami az igénybe vett tartalmakat illeti, a zeneszámok, illetve ezek "csörgésre optimalizált változatai" hódítanak. Ma már külön slágerlista készül ezekről a számokról, amelyen az utolsó negyedévi adatok szerint Gwen Stefani, a Pussycat Dolls, 50 Cent és Mariah Carey található.
Az üzletág sikerét mutatja, hogy a mind népszerűbbé váló zeneszám- és csengőhang letöltés miatt a mobil zenepiac bevételei egyre magasabbra szöknek. A Juniper Research nyáron publikált adatai szerint 2009-re a forgalom meghaladja majd a 9 milliárd dollárt. Ebből a csengőhangok 4,8 milliárd dollárt hoznak majd az iparágnak, míg a teljes hosszúságú zeneszámok letöltése a 2004-es évi 20 millió dollár helyett csaknem 1,8 milliárdot generál majd.