Mit tart coolnak a fogyasztó? Táblázat és galéria az eseményről!
Az érem másik oldala
Azért olyan cég is akad bőven az elismerésben részesültek között, amely a legnagyobb hirdetők sorát gazdagítja. Az utoljára kavicsos reklámjával népszerűvé vált Motorola, a Nokia vagy a megújult ízű Coca-Cola Light sem azt a filozófiát követi, mint a "kisebb" coolok, s hónapról hónapra a legnagyobb reklámköltők között vannak.

Ugyancsak a CoolBrands-program keretében a fogyasztók is lehetőséget kaptak, hogy leadják voksaikat, mit tartanak coolnak. Eszerint a válaszadók elsősorban a stílusos, eredeti és különleges márkákra használják a kifejezést, de jelentős arányban szerepelt a válaszok között az is, hogy akkor cool egy márka, ha a fogyasztó fedezi fel magának.
A fogyasztók 61 százaléka hajlandó többet fizetni egy termékért, ha azt coolnak érzi, 12 százalék pedig sokkal többet is fizet érte. Ez abból a szempontból is érdekes, hogy a Tisza-cipő vásárlóközönsége elsősorban a 16 és 26 közötti korosztályból kerül ki. Nagyobb hányaduk vélelmezhetően szülei pénztárcájából fedezi a kiadásokat, de - ahogy a cool partyn elhangzott - olyan is akad, aki érettségire kapott aranyait adja el, hogy egy cool-márka tulajdonosává váljon.
Istvánko Viktória