2p

Magyarországon csütörtök este díjazták először a független szakmai zsűri által kiválasztott cool márkákat. A cool partyval egybekötött eseményre a budapesti A38 hajón került sor, amiről az mfor.hu sem maradt le.

Mit tart coolnak a fogyasztó? Táblázat és galéria az eseményről!

Az érem másik oldala

Azért olyan cég is akad bőven az elismerésben részesültek között, amely a legnagyobb hirdetők sorát gazdagítja. Az utoljára kavicsos reklámjával népszerűvé vált Motorola, a Nokia vagy a megújult ízű Coca-Cola Light sem azt a filozófiát követi, mint a "kisebb" coolok, s hónapról hónapra a legnagyobb reklámköltők között vannak.

Ahogy a fogyasztók látják

Ugyancsak a CoolBrands-program keretében a fogyasztók is lehetőséget kaptak, hogy leadják voksaikat, mit tartanak coolnak. Eszerint a válaszadók elsősorban a stílusos, eredeti és különleges márkákra használják a kifejezést, de jelentős arányban szerepelt a válaszok között az is, hogy akkor cool egy márka, ha a fogyasztó fedezi fel magának.

A fogyasztók 61 százaléka hajlandó többet fizetni egy termékért, ha azt coolnak érzi, 12 százalék pedig sokkal többet is fizet érte. Ez abból a szempontból is érdekes, hogy a Tisza-cipő vásárlóközönsége elsősorban a 16 és 26 közötti korosztályból kerül ki. Nagyobb hányaduk vélelmezhetően szülei pénztárcájából fedezi a kiadásokat, de - ahogy a cool partyn elhangzott - olyan is akad, aki érettségire kapott aranyait adja el, hogy egy cool-márka tulajdonosává váljon.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!