Több száz cég és reklámügynökség munkatársai gyűlnek össze a hónap végen az első, élőszóban terjedő marketinggel foglalkozó konferenciára az Egyesült Államokban. A téma ilyen szintű tárgyalása egyértelműen jelzi a terület gyors növekedését és a módszer sikerét.
"Minden cégnél, akikkel beszéltünk, már dolgozik valaki ilyen típusú reklámokon. Változó elnevezéssel, de használják a módszert. Négy hónap alatt hatvan vállalat és háromezer felhasználó csatlakozott hozzánk" – mondta el Andy Sernovitz, a konferenciát szervező Word of Mouth marketingszövetség vezérigazgatója a Wired News-nak.
[ajanlo=94][igazitas=left/] Mindegy tehát, hogy nevezik, a marketingesek világszerte egyre inkább azokat a lehetőségeket keresik, amelyek segítségével hasznot húzhatnak az információ terjedési sebességéből. Az az erő sem elhanyagolható, amellyel az emberek megosztják egymással benyomásaikat, ajánlataikat vagy hivatkozásaikat az egyes termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Például a Burger King által szponzorált Engedelmes Csirke (Subservient Chicken) internetes játékot, amelyben egy béna csirkejelmezbe öltözött ember teljesíti a játékos kívánságait, netezők milliói küldték tovább ismerőseinek, az oldal így összesen több tízmillió látogatót vonzott. Egy másik weboldal, a freeiPods.com, ingyenes zenelejátszókat ajánlott fel a felhasználóknak a marketinganyagok fogadáásáért és néhány baráti email-címért.
Függetlenül attól, hogy mekkora érdeklődést váltanak ki az ezekhez hasonló akciók, a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy nem minden hírverés számít jó reklámnak. A konferencia céljai közt éppen ezért az etikai kérdések és a legjobb gyakorlatok átbeszélése is szerepel. A legalapvetőbb azonban az őszinteség, másképp az ilyen fajta reklám hitelét veszti. "Nem titkoljuk el, hogy egy cégnek dolgozunk, ugyanakkor nem is kényszerítünk senkit arra, hogy olyasmit mondjon, amiben nem hisz” – mondja Sernovitz.
Ugyanakkor ha jól csinálják, a szájhagyomány útjára bocsátott reklám többszörösen kifizetődhet. Jól csinálni pedig úgy lehet, ha a reklám valamiképpen érzelmi kapcsolatba kerül a fogyasztóval: megnevetteti, megríkatja, elgondolkodtatja – vagyis nem kizárólag a termék előnyeit ecseteli. Az élményt pedig sokkal nagyobb valószínűséggel akarják majd továbbadni, másokkal is megismertetni.
Menedzsment Fórum
A pletykamarketing a hirdetők új kedvence
Több száz cég és reklámügynökség munkatársa gyűlik össze a hónap végen az első, élőszóban terjedő marketinggel foglalkozó konferenciára. A téma ilyen szintű tárgyalása egyértelműen jelzi a terület gyors növekedését és a módszer sikerét.