
Az Adage szerint a fociliga elhatározta, hogy nem újítja meg 18 milliós szponzori szerződését az egyik ismert potencianövelő szer gyártójával most, hogy március 31-én lejár a három éves megegyezés és a jövőben távol tartja magát az ilyen jellegű zavarok kúrálására irányuló reklámoktól.
Ez érzékenyen érintheti a Schering-Plough gyógyszergyárat ugyanúgy, mint a Lillyt vagy a Bayer HealthCaret és még számos riválisukat az amerikai piacon, amelyek merevedési zavarokkal küszködőknek kínálnak enyhülést különböző gyógyszerkészítményeikkel. Eddig ugyanis előszeretettel használták ezen szerek népszerűsítéséhez a televíziós reklámokat, mivel ezekkel könnyen le lehetett radírozni a készítményekhez tapadó korábbi mardosó szégyenérzetet és titkolózást.
Az NFL különösen jól kapcsolható volt ezekhez a hirdetésekhez, mivel a foci a legnépszerűbb amerikai sportok közé tartozik. A televíziós közvetítéseknek kiemelkedően magas a nézettsége és általuk könnyen elérhetőek a férfiak. A reklámok tartalma azonban az idők során megváltozott: az impotencia problémájának üzenetén túllépve egyre inkább szexuális és provokatív irányba mentek el a hirdetések.
Brian McCarthy, az NLF szóvivője mentegetőzésképpen azt mondta, hogy annak idején, mikor létrehozták ezt a szponzori kategóriát elsősorban a férfiak egészségének kérdésére gondoltak. Nem sejtették, hogy a marketing és a reklámozás egy egészen másfajta irányba viszi el az egész kategóriát.
A liga már csak azért is nagyon óvatos, mert nemrégiben támadások kereszttüzébe került a világ legnagyobb gyógyszergyártója, a Pfizer, miután felkorbácsolta az egyik legnagyobb amerikai AIDS-es érdekvédelmi szervezet dühét egyik potencianövelő szerének reklámkampányával. A The Wall Street Journal hasábjain megjelent hirdetések ugyanis - a szervezet állítása szerint - nem egészségügyi, hanem szórakozási célú igénybevételre, valamint védekezés nélküli szexre ösztönöztek.
Az fociliga szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy - bár önkéntes korlátozást vezettek be a potencianövelőkkel szemben - a jövőben sem zárkóznak el egyéb gyógyszerkészítmények reklámozásától. Jelenleg hét kategóriában várják a szponzorok jelentkezését, köztük allergia-elleni és bőrproblémák kezelésében, valamint cukorbetegség-elleni és prosztata-betegségek kúrálására alkalmas gyógykészítmények kategóriájában. A nyolcadik a merevedési zavarok elleni készítményeknek volt fenntartva egészen idáig.
Összehasonlításképpen az USA-ban sem a nemzeti hokiligának, sem a kosárlabdaszövetségnek nincsen ilyen jellegű szponzorációs szerződése, ugyanakkor a merevedési zavarok elleni készítmények gyártói jelen vannak a golfmérkőzések szponzorai között ugyanúgy, mint például a nemzeti baseball liga fő támogatói közt.