3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai nemzeti fociliga, az NFL azt fontolgatja, hogy hátat fordít a merevedési zavarokkal kapcsolatos hirdetéseknek és a jövőben megszünteti ezt a szponzori kategóriáját.

Az Adage szerint a fociliga elhatározta, hogy nem újítja meg 18 milliós szponzori szerződését az egyik ismert potencianövelő szer gyártójával most, hogy március 31-én lejár a három éves megegyezés és a jövőben távol tartja magát az ilyen jellegű zavarok kúrálására irányuló reklámoktól.

Ez érzékenyen érintheti a Schering-Plough gyógyszergyárat ugyanúgy, mint a Lillyt vagy a Bayer HealthCaret és még számos riválisukat az amerikai piacon, amelyek merevedési zavarokkal küszködőknek kínálnak enyhülést különböző gyógyszerkészítményeikkel. Eddig ugyanis előszeretettel használták ezen szerek népszerűsítéséhez a televíziós reklámokat, mivel ezekkel könnyen le lehetett radírozni a készítményekhez tapadó korábbi mardosó szégyenérzetet és titkolózást.

Az NFL különösen jól kapcsolható volt ezekhez a hirdetésekhez, mivel a foci a legnépszerűbb amerikai sportok közé tartozik. A televíziós közvetítéseknek kiemelkedően magas a nézettsége és általuk könnyen elérhetőek a férfiak. A reklámok tartalma azonban az idők során megváltozott: az impotencia problémájának üzenetén túllépve egyre inkább szexuális és provokatív irányba mentek el a hirdetések.

Brian McCarthy, az NLF szóvivője mentegetőzésképpen azt mondta, hogy annak idején, mikor létrehozták ezt a szponzori kategóriát elsősorban a férfiak egészségének kérdésére gondoltak. Nem sejtették, hogy a marketing és a reklámozás egy egészen másfajta irányba viszi el az egész kategóriát.

A liga már csak azért is nagyon óvatos, mert nemrégiben támadások kereszttüzébe került a világ legnagyobb gyógyszergyártója, a Pfizer, miután felkorbácsolta az egyik legnagyobb amerikai AIDS-es érdekvédelmi szervezet dühét egyik potencianövelő szerének reklámkampányával. A The Wall Street Journal hasábjain megjelent hirdetések ugyanis - a szervezet állítása szerint - nem egészségügyi, hanem szórakozási célú igénybevételre, valamint védekezés nélküli szexre ösztönöztek.

Az fociliga szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy - bár önkéntes korlátozást vezettek be a potencianövelőkkel szemben - a jövőben sem zárkóznak el egyéb gyógyszerkészítmények reklámozásától. Jelenleg hét kategóriában várják a szponzorok jelentkezését, köztük allergia-elleni és bőrproblémák kezelésében, valamint cukorbetegség-elleni és prosztata-betegségek kúrálására alkalmas gyógykészítmények kategóriájában. A nyolcadik a merevedési zavarok elleni készítményeknek volt fenntartva egészen idáig.

Összehasonlításképpen az USA-ban sem a nemzeti hokiligának, sem a kosárlabdaszövetségnek nincsen ilyen jellegű szponzorációs szerződése, ugyanakkor a merevedési zavarok elleni készítmények gyártói jelen vannak a golfmérkőzések szponzorai között ugyanúgy, mint például a nemzeti baseball liga fő támogatói közt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!