A közelmúltban lezajlott Effie reklámhatékonysági versenyt idén második alkalommal hirdették meg tcr kategóriában. Itt az Egészségügyi Minisztérium (Eüm) által megrendelt dohányzásellenes kampány érdemelte ki az arany minősítést.
A tcr kategóriában viszonylag szerények a kampánybüdzsék, az EüM-mel közbeszerzési eljárás után aláírt egy évre szóló megállapodás keretében a McCann Erickson Budapest Kft.-nek például összesen nettó 50-53 millió forint állt rendelkezésére több kampány lebonyolításához.
Ezt ellensúlyozza a jelentős médiakedvezmény, a McCann például átlagosan 77 százalékos árengedménnyel helyezhette el tavaly a tcr-kampányokat. Nagyobb - akár 90 százalékos - árengedményre a televíziók esetében lehet számítani, míg a nyomtatott sajtó jellemzően nem enged ennyit. Az ügynökségeknél ugyanakkor presztízsértékűvé válik közérdekű témában megjelenni, írja a Napi Gazdaság.