3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapest Airport Rt. megvásárolta a nemzetközi cargobázis megépítésére alkalmas ecseri területet tulajdonló projekttársaságot, így a régió legmodernebb légiáru- és logisztikai központja jövőre itt épülhet meg. Szakértők szerint a centrum létrehozása Magyarország versenyképessége szempontjából stratégiai jelentőségű.

A BA Rt. és az ACD Kft. közötti 4,7 milliárd forintos szerződés szerint a BA többségi tulajdonosa lesz a repülőtérrel szomszédos 20 hektáros területet tulajdonló projekttársaságnak, amely rendelkezni fog a földterületre szóló építési engedéllyel, illetve elvégzi az ingatlan közművesítését. A BA azért keresett külső helyszínt, mert a repülőtér jelenlegi határain belül nincs hely az új cargobázis megépítésére.

A területnek speciális feltételrendszert kellett teljesítenie: a repülőtér határán és a kifutópályákhoz közel kell elhelyezkednie. Emellett szükséges jó közúti kapcsolattal rendelkeznie, illetve elengedhetetlen, hogy a későbbi piaci igényeknek megfelelően bővíthető legyen. Harmadrészt a dinamikus forgalomnövekedés fenntartása érdekében a területnek azonnal rendelkezésre kell állnia, 2006-ban ugyanis a tervek szerint már üzemel az új centrum.

"Ecser történetének legjelentősebb fejlesztése indulhat meg, amely új munkahelyeket, javuló infrastruktúrát és növekvő bevételeket jelent a településnek" - mondta Harazin István polgármester.

A BA Rt. még 2004-ben készítette el egy új cargobázis megvalósíthatósági tanulmányát, amit a tulajdonos ÁPV Rt. tavaly szeptemberben hagyott jóvá. Eszerint az új cargo- és logisztikai központ megépítése lehetővé teszi, hogy Ferihegy Közép-Európa vezető centrumává váljon a légiáru-forgalom tekintetében.

Míg az európai repterek a megelőző évhez viszonyítva átlagosan 8,5 százalékos légiáru-forgalom-emelkedést könyvelhettek el a 2004-ben, addig a budapesti repülőtéren a növekedés 20,3 százalék volt. Ez összesen 80 ezer tonna áru szállítását jelenti. A folyamatosan növekvő terhelés kiszolgálására 24 ezer négyzetméternyi új raktárra és egy logisztikai központra van szükség, áll a BA közleményében.

A hírnek némileg ellentmond a Magyar Hírlap értesülése: eszerint mégsem írták alá a cargobázis helyszínéről szóló szerződést, mivel az ÁPV Rt. erre kérte a BA Rt. vezetését. A vagyonkezelő szerint ugyanis az nem a legjobb megoldás: néhány szakértő úgy véli, a bázishoz egyáltalán nincs szükség új terület megvásárlására, mások szerint pedig az ecseri helyszín kiválasztása szerencsétlen, mert a terület nem rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, írja a lap.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!