Az egyre növekvő amerikai autópiacon tapasztalható zavartság és aggódás miatt a jövő évi reklámköltésből jócskán le fognak faragni, közölte John Casesa iparági elemző. Majd hozzátette: az idei évre várható 11,4 milliárd dolláros ráfordítás jó, ha jövőre eléri a 11,5 milliárdot.
A két legnagyobb autóipari szereplő, a GM és a Ford is nehézségekkel küszködik hosszú hónapok óta, folyamatosan átszerveznek, leépítenek és próbálnak kiadásaikból hirdetés területén is lefaragni. Az elemező azonban nyugalomra int, hiszen az autógyártók új szériás modellekkel, a sokkal nagyobb versenyhelyzettel és re-brandingel is megpróbálkoznak a jövőben lanyhuló értékesítésüket feldobni.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Ford Motor Co. amerikai autógyártó öt észak-amerikai üzemének bezárását tervezi, amelyekben összesen 7 500 ember dolgozik. Ez a cég észak-amerikai alkalmazottainak mintegy 6 százalékát teszi ki.
A GM is gyárbezárással próbál védekezni, ezért bezárja kapuit az amerikai autógyártás utolsó mentsvárának számító, ultramodern GM gyár. A cég egy rossz üzleti húzás miatt kénytelen feladni az üzemet, írta az mfor.hu.
Kapcsolódó anyagok:
Öt üzemét zárja be a Ford, 7500 állás forog veszélyben
Bezárja kapuit az amerikai autógyártás fellegvára
Megelőzhetik a japán autógyárak a GM-et Amerikában
4000 fehérgallérostól válik meg a Ford
Drákói megszorításokat tervez a GM