A nyírségi főútvonalak és a nagy forgalmú, alacsonyabb rendű utak közül 677 kilométer hosszúságún állandó őrjárat lesz, indokolt esetben vegyi-, illetve sóoldattal oldják meg a csúszásmentesítést az úttesteket - mondta Hunkó József.
Hozzátette: 1362 kilométer úton a veszélyes részeket, kanyarokat, emelkedőket, autóbusz-megállókat zúzalékkal és homokkal szórják fel, míg 84 kilométer úton csak hóeltakarítás lesz, s úgy biztosítják a személygépkocsik közlekedését.
Hunkó József tájékoztatása szerint az őrjáratos utak hálózatát úgy alakították ki, hogy azon a megye 27 városa megközelíthető legyen, illetve azokat valamennyi településről könnyen, rövid úton elérjék a közlekedők.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a március 15-ig tartó téli útüzemeltetés biztosítására 65 hómarót, hóekét, szóró- és rakodógépet helyezett készenlétbe Szabolcsban. Az esetlegesen kialakuló nagyobb hóesések és hófúvások által okozott közlekedési nehézségek leküzdésére szerződést kötöttek külső cégekkel, vállalkozásokkal további negyven nagyteljesítményű traktor és rakodógép munkába állítására.
Az utak csúszás mentesítésére mintegy 7400 tonna sót és vegyi anyagot, valamint 3100 tonna zúzalékot, homokot raktároztak be.
A cég védelmi tervet is készített a kritikus helyzetek kezelésére, pontos menetrend szerint, hófúvások esetén előbb a fő, majd másodrendű utakat teszik rendbe, biztosítják a helyközi autóbuszjáratok és a vonatpótló buszok közlekedését, valamint az ipari centrumok és idegenforgalmi központok megközelíthetőségét. Felkészültek arra is, hogy hóviharok esetén a mentők betegszállítását megoldják.
Szabolcsban utoljára 1999 februárjában alakult ki kritikus közlekedési helyzet a nagy hóesés miatt, de egy napon belül akkor is biztosították az útkezelők azt, hogy megközelíthető legyen közúton a megye 229 települése.
MTI/Menedzsment Fórum