Az InformationWeek által idézett internetes felmérésben válaszoló 51, a szövetség tagjaként számon tartott vállalat kétharmada úgy vélte, a legnagyobb kihívás jelenleg az alkalmazottak betanítása az rádiófrekvenciás azonosítási technológia használatára. A jelentésből az is kiderül, a cégek 71 százalékánál az ügyfelek csak viszonylag kis arányban vezették már be az RFID-t. 80 százalékuk még a technológia alapos megismerésén sincs túl, és mindössze 16 százalék nyilatkozott úgy, hogy már egy vagy több pilot projektet végrehajtottak saját maguk vagy ügyfeleik számára.
[ajanlo=90][igazitas=left/] Bár a válaszadók szerint nincs elég szakképzett munkaerő, 37 százalék mégis határozottan kijelentette, hogy cége mindenképpen rendel majd RFID termékeket vagy szolgáltatásokat az elkövetkező három év során, 39 százalék pedig az ügyfelek kérésére megfontolná azt. A felmérésben részt vevők közül 83 százalék a későbbiekben kínálna hardverinstallációs és karbantartó szolgáltatást a rádiófrekvenciás azonosítás terén, 62 százalék venne részt a szoftverbevezetésben, a vállalatok több mint fele (51 százalék) pedig egyéb szolgáltatásokat kínálna a technológiához kapcsolódóan.
A CompTIA felmérésében megkérdezett cégek egyharmada forgalmazó vagy rendszerszolgáltató (33 százalék), 22 százalékuk tanácsadó vagy rendszerintegrátor, 20 százalékuk pedig gyártással foglalkozik. A vállalatok kétharmadának éves forgalma 25 millió dollár alatt van, míg 22 százalékuké 100 millió dollár vagy annál magasabb összeg.
Menedzsment Fórum
A szaktudás még hiányzik az RFID alkalmazásához
Az informatikai cégek 80 százalékánál még nincs megfelelő szaktudással rendelkező munkaerő az RFID-technológia bevezetéséhez és támogatásához, derül ki az amerikai Számítástechnikai Iparági Szövetség (CompTIA) kedden publikált jelentéséből.