A Hong Kong-iak konténerforgalma tavaly 2 százalékkal, 22,4 millió darabra nőtt, ami a legkisebb éves bővülés 2002 óta. Szingapúrban ezzel szemben 8,7 százalékos növekedést regisztráltak, amivel 23,2 milliós rekord-darabszámot értek el - írja a Bloomberg.
A nagy szállítók a költségcsökkentés jegyében Hong Kong helyett fokozatosan kisebb, kevésbé fontos kínai kikötők felé fordultak, így a sanghaji és a dél-kínai senzeni központoknak is nagy forgalmat sikerült bonyolítaniuk.

"Hong Kong lassabb növekedésének trendje előreláthatólag ebben az évben is folytatódni fog" - nyilatkozta Sunny Ho, a Hong Kong Shippers Council ügyvezetője. "A Senzenen keresztül történő hajózás ugyanis egyre kifizetődőbb" - tette hozzá. Egy tanulmány szerint Dél-Kínából 333 dollárral éri meg jobban egy konténer Senzenen keresztüli szállítása.
Előrejelzések szerint a sanghaji terminál 2010-re megduplázhatja jelenlegi forgalmát. "Afelől semmi kétség nincsen, hogy előbb-utóbb a sanghaji mélytengeri kikötő lesz a legnagyobb a világon" - mondták el Hong Kong-i illetékesek.
Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a kelet-kínai kikötőmetropolisz a konténerszállításban új ázsiai központként tör az élre. A kikötő üzemeltetője, a Sanghai International Port Group - a Shanghai Daily híradása szerint - elsősorban az Európa viszonylatában fennálló forgalmat akarja az új kikötőből bonyolítani. Az összesen 12 milliárd dolláros beruházási értékű terv kivitelezése három éve kezdődött, jövőre indul a második kiépítési szakasz. A kikötőt Sanghaj városával 32 kilométeres híd köti össze.