Kétszámjegyű növekedés várható az autós (33,8 százalék), az egészségügyi (19,7 százalék), az utazási (18,3 százalék) és a háztartási eszközök (15,1 százalék) szegmenseiben, a teljes reklámköltés értéke alapján azonban más lesz a sorrend. Itt a média- és szórakoztatóipari hirdetések viszik a prímet kétmilliárd dollárral; a pénzügyi szolgáltatások hirdetésének értéke várhatóan 1,7 milliárd dollár körül alakul, az autós reklámok a harmadik helyen állnak 1,4 milliárddal, és legnagyobbak sorát az utazás zárja majd egymilliárd dolláros költéssel, idézi a kutatást a Clikz.com.
Az egyéb kategóriákban, mint például az éttermeknél is jelentős növekedés várható, de ez a teljes online reklámköltéshez csak viszonylag csekély mértékben járul hozzá. A négy legtöbbet költő kategória képviselői azonban egyben az online hirdetési eszközök legnagyobb vásárlói is lesznek: tökéletes piac az optimalizáló, elemző és célcsoport-képző technológiák számára. Az ügynökségeknek és kiadóknak is elsősorban ezekből a kategóriákból érdemes hirdetőket keresni, állapítja meg a jelentés.
A csomagolt termékek és az egészségügyi hirdetések szintén kiemelt helyen szerepelnek a tanulmányban, mint két olyan kategória, amelyek számottevő növekedést mutatnak majd 2004-2009 között. Bár szintén nem járulnak jelentős részben hozzá a teljes költéshez, a kutatók úgy tartják, az innovatív reklámok terén, különös tekintettel a márkahirdetésekre és a hűségkampányokra, övék lesz az elsőség.
Menedzsment Fórum
A szórakoztatóiparé lesz a főszerep az online reklámpiacon
Négy hirdetési kategória: a szórakoztatóipar, a pénzügyi szolgáltatások, az autók és az utazás dominálhatja a következő években az online reklámpiacot, amely 2009-re várhatóan 16,1 milliárd dollárra nő, állítja a JupiterResearch legfrissebb kutatása.