2p

Négy hirdetési kategória: a szórakoztatóipar, a pénzügyi szolgáltatások, az autók és az utazás dominálhatja a következő években az online reklámpiacot, amely 2009-re várhatóan 16,1 milliárd dollárra nő, állítja a JupiterResearch legfrissebb kutatása.

Kétszámjegyű növekedés várható az autós (33,8 százalék), az egészségügyi (19,7 százalék), az utazási (18,3 százalék) és a háztartási eszközök (15,1 százalék) szegmenseiben, a teljes reklámköltés értéke alapján azonban más lesz a sorrend. Itt a média- és szórakoztatóipari hirdetések viszik a prímet kétmilliárd dollárral; a pénzügyi szolgáltatások hirdetésének értéke várhatóan 1,7 milliárd dollár körül alakul, az autós reklámok a harmadik helyen állnak 1,4 milliárddal, és legnagyobbak sorát az utazás zárja majd egymilliárd dolláros költéssel, idézi a kutatást a Clikz.com.

Az egyéb kategóriákban, mint például az éttermeknél is jelentős növekedés várható, de ez a teljes online reklámköltéshez csak viszonylag csekély mértékben járul hozzá. A négy legtöbbet költő kategória képviselői azonban egyben az online hirdetési eszközök legnagyobb vásárlói is lesznek: tökéletes piac az optimalizáló, elemző és célcsoport-képző technológiák számára. Az ügynökségeknek és kiadóknak is elsősorban ezekből a kategóriákból érdemes hirdetőket keresni, állapítja meg a jelentés.

A csomagolt termékek és az egészségügyi hirdetések szintén kiemelt helyen szerepelnek a tanulmányban, mint két olyan kategória, amelyek számottevő növekedést mutatnak majd 2004-2009 között. Bár szintén nem járulnak jelentős részben hozzá a teljes költéshez, a kutatók úgy tartják, az innovatív reklámok terén, különös tekintettel a márkahirdetésekre és a hűségkampányokra, övék lesz az elsőség.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!