Az elmúlt 10 évben a szponzorációs kiadások 220 százalékkal nőttek és elérték a 25 milliárd dollárt. A szponzoráció elfogadottsága világszerte nagyon magas, bár csekély méretű különbségek vannak országonként - áll a nemzetközi média ügynökség a Mediaedge:cia tanulmányában.
A 20 ország 13 200 polgárát megkérdező felmérés alapján készült tanulmány megállapítja, hogy alapvetően a világ bármelyik táján kötelezi el magát egy cég a szponzoráció mellett, jelentős figyelmet és pozitív visszajelzéseket könyvelhet el. Bár minden második személy bevallotta, hogy néha elárasztja és untatja őket a szponzoráció, ugyanennyien mondtak azt is, hogy a szponzorációnak köszönhetően javul a szponzoráló vállalt imidzse és minden harmadik érzi úgy, hogy a szponzoráció erősíti vásárlási szándékát a cég termékei iránt. Majdnem a megkérdezettek fele gondolja, hogy a szponzoráló cégek magas minőségi terméket állítanak elő.
A szociális, környezetvédelmi és karitatív szponzoráció világszerte a legmagasabb elfogadottságú, míg a televíziós műsorok szponzorációja a legalacsonyabb népszerűségű. A szponzoráció alapvetően népszerű Dél-Amerikában, ahol a megkérdezettek 62 százaléka különös figyelmet fordít a sportesemények szponzorai iránt, ez az érték Észak-Amerikában 43 százalék, míg Németországban 40 százalék.
A szponzoráció bűvöletében
Az elmúlt 10 évben a szponzorációs kiadások 220 százalékkal nőttek és elérték a 25 milliárd dollárt. A szponzoráció elfogadottsága világszerte nagyon magas, bár csekély méretű különbségek vannak országonként- áll a nemzetközi média ügynökség a Mediaedge:cia tanulmányában.