A "fit for all" megoldások helyett ezért a szektorok számára specifikált alkalmazások erősödése várható, jósolják a piaci elemzők. Ezt látszik alátámasztani az SAP is, amely szupermarketek számára fejlesztett alkalmazással lép piacra. "A jövő évben az élelmiszerkereskedő cégekre fogunk leginkább fókuszálni" - nyilatkozta a Financial Times Deutschlandnak az SAP egyik vezetője, Jim McMurray.
A szektorban való térnyeréshez a németek nem önerőből fognak neki, e célt szolgálja a hét elején bejelentett akvizíciójuk, kedden egyeztek meg, az amerikai Khimetrics felvásárlásáról. Ezzel az Oracle és az SAP között újabb front nyílik, a Larry Elisson fémjelezte óriás ugyanis az első félévben éppen a fő konkurense elől vásárolta fel a Retek szoftverfejlesztő céget. A cégnek akkor az adott súlyt, hogy ők fejlesztették a világ vezető kiskereskedelmi láncának, a Wal-Martnak a szoftvereit.
Az iparági elemzők szerint a kereskedők speciális igényeinek megfelelő szoftverek nem igazán vannak a piacon, így ezek a társaságok többnyire saját fejlesztésű rendszereket üzemeltetnek, amitől azonban szabadulnának. A saját IT háttér egyrészt drága, másrészt az alaptevékenységüktől eltér, így stratégiailag sem támogatott ez a szisztéma. Ezért a számukra készülő alkalmazások a következő években a legdinamikusabban növekvő piacot jelenthetik. A kereskedelemmel foglalkozó cégek szoftverekbe történő beruházása a következő két-három évben megduplázódhat, nominálisan pedig meghaladja majd a 3 milliárd dollárt - állítják a szakértők. Az SAP reményei szerint ezen összeg jelentős része fog náluk lecsapódni, miután állításuk szerint a szupermarketek versenyképessége az ő folyamatokat optimalizáló termékeikkel növelhetők leginkább.