Az NRC és a TGI közös 2004-es felmérését idézve a lap beszámol arról, hogy a levelezés és az internetes magazinok olvasása mellett fokozatosan [ajanlo=90][igazitas=left/] „zárkóznak fel” olyan világhálón végzett tevékenységek, amelyek nagyobb aktivitást és tudatosságot igényelnek. Magyarországon a rendszeres internetezők több mint 70 százaléka tölt le különböző ingyenes vagy fizetős tartalmakat a hálóról, és 44 százaléka rendelt vagy vásárolt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül. A világhálót minimum öt éve használók esetében 61 százalék próbálta már ki az online vásárlást, több mint egyharmaduk pedig rendszeresen rendel termékeket, szolgáltatásokat a világhálón.
Az üzleti döntéshozók aránya a rendszeresen internetező felnőttek körében relatíve magas, 15 százalék. Ebben a célcsoportban kiemelkedően magas az online vásárlók aránya, a megkérdezettek fele rendelt már valamilyen terméket az interneten, egyharmaduk pedig rendszeresen használja vásárlásra a világhálót. A döntéshozók esetében az online fizetés is elterjedtebb. Az internetes kereskedelem slágertermékei a könyv, valamint a hang- és mozgóképhordozó eszközök (CD, videokazetta, DVD). Mindkét termékkategória esetében meghaladja az 50 százalékot a termékek iránt érdeklődők aránya.
A vásárlók 23 (az összes döntéshozó 13) százaléka fizetett már az interneten keresztül. A pénzügyek ilyen formában történő intézése egyébként is az átlagosnál nagyobb mértékben jellemző rájuk, több mint egyharmaduk tart pénzintézetével online kapcsolatot.
A tapasztalt netezők tudatosabban használják a hálót
A világhálót minimum öt éve használók többsége már próbálta az e-kereskedelmet, köztük legnagyobb arányban a döntéshozók élnek az internetes vásárlás lehetőségével. Az online boltok legnépszerűbb termékei a könyv, a CD és a DVD, írja a Világgazdaság.