2p

A világhálót minimum öt éve használók többsége már próbálta az e-kereskedelmet, köztük legnagyobb arányban a döntéshozók élnek az internetes vásárlás lehetőségével. Az online boltok legnépszerűbb termékei a könyv, a CD és a DVD, írja a Világgazdaság.

Az NRC és a TGI közös 2004-es felmérését idézve a lap beszámol arról, hogy a levelezés és az internetes magazinok olvasása mellett fokozatosan [ajanlo=90][igazitas=left/] „zárkóznak fel” olyan világhálón végzett tevékenységek, amelyek nagyobb aktivitást és tudatosságot igényelnek. Magyarországon a rendszeres internetezők több mint 70 százaléka tölt le különböző ingyenes vagy fizetős tartalmakat a hálóról, és 44 százaléka rendelt vagy vásárolt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül. A világhálót minimum öt éve használók esetében 61 százalék próbálta már ki az online vásárlást, több mint egyharmaduk pedig rendszeresen rendel termékeket, szolgáltatásokat a világhálón.

Az üzleti döntéshozók aránya a rendszeresen internetező felnőttek körében relatíve magas, 15 százalék. Ebben a célcsoportban kiemelkedően magas az online vásárlók aránya, a megkérdezettek fele rendelt már valamilyen terméket az interneten, egyharmaduk pedig rendszeresen használja vásárlásra a világhálót. A döntéshozók esetében az online fizetés is elterjedtebb. Az internetes kereskedelem slágertermékei a könyv, valamint a hang- és mozgóképhordozó eszközök (CD, videokazetta, DVD). Mindkét termékkategória esetében meghaladja az 50 százalékot a termékek iránt érdeklődők aránya.

A vásárlók 23 (az összes döntéshozó 13) százaléka fizetett már az interneten keresztül. A pénzügyek ilyen formában történő intézése egyébként is az átlagosnál nagyobb mértékben jellemző rájuk, több mint egyharmaduk tart pénzintézetével online kapcsolatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!