2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tévéműsorokban és mozifilmekben elhelyezett termékek nagy hatást gyakorolnak az amerikai fogyasztókra, írja az Adweek.com a MindShare kutatására hivatkozva.

Az 1200 fő megkérdezésén alapuló vizsgálat szerint a nézők nyolcvan százaléka pozitívan áll hozzá a filmekben, tévéműsorokban "véletlenül" felbukkanó termékekhez; egyharmaduk állította, hogy vásárolt is már ilyen módon reklámozott árut. A termékelhelyezés iránt a leginkább a 18 és 49 év közöttiek fogékonyak, ebben a korcsoportban a megkérdezettek hetven százaléka tartja valószínűnek, hogy egyszer kipróbálja a filmekben látott terméket. Az ötven éven felüliek körében ez az arány csak 28 százalék. A termékelhelyezés sikerét a fogyasztók neme vagy háztartásuk jövedelme nem befolyásolja.

[ajanlo=95][igazitas=left/]A vizsgálat arra is rámutatott, hogy a nézők 46 százaléka számára a legfontosabb szempont, hogy az adott termék mennyire illeszkedik bele a műsor szövetébe, bár 37 százalékuk szerint "a termékelhelyezés általában rendben van".

A felmérés szerint a termékek filmekben, tévéműsorokban való szerepeltetése ma az egyik legfontosabb eszközzé vált a fogyasztókkal való kapcsolattartásban, amit a cégek egyre gyakrabban építenek bele marketingstratégiájukba - a megkérdezettek kétharmada állította, hogy gyakrabban találkozik ezzel a jelenséggel, mint egy évvel korábban.

Egy dolgot azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni: idén a fogyasztók 12 százaléka tanúsított egyértelműen negatív attitűdöt a termékelhelyezés iránt, ami pontosan duplája az egy évvel ezelőtt mért értéknek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!