Az 1200 fő megkérdezésén alapuló vizsgálat szerint a nézők nyolcvan százaléka pozitívan áll hozzá a filmekben, tévéműsorokban "véletlenül" felbukkanó termékekhez; egyharmaduk állította, hogy vásárolt is már ilyen módon reklámozott árut. A termékelhelyezés iránt a leginkább a 18 és 49 év közöttiek fogékonyak, ebben a korcsoportban a megkérdezettek hetven százaléka tartja valószínűnek, hogy egyszer kipróbálja a filmekben látott terméket. Az ötven éven felüliek körében ez az arány csak 28 százalék. A termékelhelyezés sikerét a fogyasztók neme vagy háztartásuk jövedelme nem befolyásolja.
[ajanlo=95][igazitas=left/]A vizsgálat arra is rámutatott, hogy a nézők 46 százaléka számára a legfontosabb szempont, hogy az adott termék mennyire illeszkedik bele a műsor szövetébe, bár 37 százalékuk szerint "a termékelhelyezés általában rendben van".
A felmérés szerint a termékek filmekben, tévéműsorokban való szerepeltetése ma az egyik legfontosabb eszközzé vált a fogyasztókkal való kapcsolattartásban, amit a cégek egyre gyakrabban építenek bele marketingstratégiájukba - a megkérdezettek kétharmada állította, hogy gyakrabban találkozik ezzel a jelenséggel, mint egy évvel korábban.
Egy dolgot azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni: idén a fogyasztók 12 százaléka tanúsított egyértelműen negatív attitűdöt a termékelhelyezés iránt, ami pontosan duplája az egy évvel ezelőtt mért értéknek.
Menedzsment Fórum
A termékelhelyezés kiemelkedő sikert hozhat
A tévéműsorokban és mozifilmekben elhelyezett termékek nagy hatást gyakorolnak az amerikai fogyasztókra, írja az Adweek.com a MindShare kutatására hivatkozva.