3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan többet tévéznek majd a magyarok az ünnepekkor, az idő legjavában pedig filmeket néznek a családdal közösen, derült ki egy most közzétett felmérésből.

Napi bontásban, átlagban kettő, vagy annál több órát tévéznek a megkérdezettek, két órát 30 százalékuk, három órát 25 százalékuk, három óránál többet pedig a válaszadók 31 százaléka. Idejéből egy órát, vagy kevesebbet mindössze 14 százalék tölt el a tévé előtt, derül ki a UPC Direct műholdas tévészolgáltató ügyfelei körében végzett felmérésből.

A válaszadók több mint fele (55%) saját bevallása szerint nem tévézik tudatosan, azaz bekapcsolja a készüléket, váltogat a csatornák között, és így keresi meg a számára érdekes tartalmat. Ennek ellenkezőjét 34 százalékuk állítja, ők előre, tudatosan választanak műsort, kis hányaduk (11%) pedig rögzíti kedvenc műsorait, és akkor nézi meg, amikor ideje engedi.

Karácsony és új év közeledtével a kutatás az ünnepi időszak tévénézési szokásaira is rákérdezett, amelyből kitűnik, hogy a válaszadók 66 százaléka több időt tölt a tévé előtt mint általában. Utóbbi nagy része (43%) a családdal együtt közösen ül a képernyő elé, mint családi közös program. A kérdőívet kitöltők elhanyagolható hányada az, aki kevesebb időt televíziózik, mint általában. A csatornaválasztékot tekintve a válaszadók 78 százaléka ugyanazokat a csatornákat nézi, mint az év többi részében, és nem tér el a megszokott gyakorlattól. A kitöltők negyede azonban változtat, és más csatornákat is szívesen néz.

A válaszadók többnyire a filmeket választják. Filmet film követ, mivel a kimondottan ünnephez kötődő filmek kategóriája jön a sorban. Jelentősen kevesebb jelölést kaptak a továbbiak, mint az ünnephez kötődő egyéb műsorok, a beszélgetős és szórakoztató műsorok, majd a zenés és főzős műsorok. Összességében elmondható, hogy az ünnepek alatt várhatóan többet fognak tévézni az emberek pihenés és kikapcsolódás gyanánt, főként családi körben.

A felmérés a gyerekek tévénézési szokásaira is kitért. A szülők 5 százaléka mondta azt, hogy gyermeke egyáltalán nem néz tévét, 40 százaléka, hogy csak hetente néhány órát, ami a szülők tévézéssel kapcsolatos tudatos döntésére utal. A megkérdezettek több mint felének gyermeke (55%) már napi szinten ül a képernyő előtt, és többségükben két (35%) és három órát (25%) tévézik. Van, aki csak egy órát enged gyermekének (15%), de voltak, akik négy (11%) és öt órát (8%) is megjelöltek.

Jó aránynak tekinthető, hogy a többség (75%) napi szinten együtt tévézik gyermekével, ami segíti a gyermekeket a látottak feldolgozásában. A felmérés ezen eredménye jól mutatja a gyermekes szülők tudatosságát a tévézési szokások kapcsán. A megkérdezettek csupán negyede, aki nem ül le gyermekével a tévé elé. A szülők gyermekeik nevében is megjelölték azokat a csatornákat, amiket az ünnepek alatt is nézni fognak velük. Egyértelműen a Disney Channel és a Cartoon Network vezeti a listát, majd a Nickelodeon és a Minimax nevezhető a kicsik kedvencének a felmérés szerint.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!