Napi bontásban, átlagban kettő, vagy annál több órát tévéznek a megkérdezettek, két órát 30 százalékuk, három órát 25 százalékuk, három óránál többet pedig a válaszadók 31 százaléka. Idejéből egy órát, vagy kevesebbet mindössze 14 százalék tölt el a tévé előtt, derül ki a UPC Direct műholdas tévészolgáltató ügyfelei körében végzett felmérésből.
A válaszadók több mint fele (55%) saját bevallása szerint nem tévézik tudatosan, azaz bekapcsolja a készüléket, váltogat a csatornák között, és így keresi meg a számára érdekes tartalmat. Ennek ellenkezőjét 34 százalékuk állítja, ők előre, tudatosan választanak műsort, kis hányaduk (11%) pedig rögzíti kedvenc műsorait, és akkor nézi meg, amikor ideje engedi.
Karácsony és új év közeledtével a kutatás az ünnepi időszak tévénézési szokásaira is rákérdezett, amelyből kitűnik, hogy a válaszadók 66 százaléka több időt tölt a tévé előtt mint általában. Utóbbi nagy része (43%) a családdal együtt közösen ül a képernyő elé, mint családi közös program. A kérdőívet kitöltők elhanyagolható hányada az, aki kevesebb időt televíziózik, mint általában. A csatornaválasztékot tekintve a válaszadók 78 százaléka ugyanazokat a csatornákat nézi, mint az év többi részében, és nem tér el a megszokott gyakorlattól. A kitöltők negyede azonban változtat, és más csatornákat is szívesen néz.
A válaszadók többnyire a filmeket választják. Filmet film követ, mivel a kimondottan ünnephez kötődő filmek kategóriája jön a sorban. Jelentősen kevesebb jelölést kaptak a továbbiak, mint az ünnephez kötődő egyéb műsorok, a beszélgetős és szórakoztató műsorok, majd a zenés és főzős műsorok. Összességében elmondható, hogy az ünnepek alatt várhatóan többet fognak tévézni az emberek pihenés és kikapcsolódás gyanánt, főként családi körben.
A felmérés a gyerekek tévénézési szokásaira is kitért. A szülők 5 százaléka mondta azt, hogy gyermeke egyáltalán nem néz tévét, 40 százaléka, hogy csak hetente néhány órát, ami a szülők tévézéssel kapcsolatos tudatos döntésére utal. A megkérdezettek több mint felének gyermeke (55%) már napi szinten ül a képernyő előtt, és többségükben két (35%) és három órát (25%) tévézik. Van, aki csak egy órát enged gyermekének (15%), de voltak, akik négy (11%) és öt órát (8%) is megjelöltek.
Jó aránynak tekinthető, hogy a többség (75%) napi szinten együtt tévézik gyermekével, ami segíti a gyermekeket a látottak feldolgozásában. A felmérés ezen eredménye jól mutatja a gyermekes szülők tudatosságát a tévézési szokások kapcsán. A megkérdezettek csupán negyede, aki nem ül le gyermekével a tévé elé. A szülők gyermekeik nevében is megjelölték azokat a csatornákat, amiket az ünnepek alatt is nézni fognak velük. Egyértelműen a Disney Channel és a Cartoon Network vezeti a listát, majd a Nickelodeon és a Minimax nevezhető a kicsik kedvencének a felmérés szerint.
mfor.hu