Az idén összesen 1,8 milliárd forintból kíván fejleszteni Magyarországon a a McDonald’s: a korábbi évek hálózatfejlesztési üteméhez igazodva 2-3 új étterem nyílik és 6-8 régebbi felújítására kerül sor, közölte az mfor.hu-val a társaság. Februárban még arról volt szó, hogy 2,5 milliárd forintot fordít idén erre a célra, azaz - minden bizonnyal a válság hatására - korrigálni volt kénytelen a korábbi tervet.
A századik egység júniusban nyitja majd meg kapuit, az új éttermek mindegyike átlagosan hatvan új munkahelyet teremt. A 5000 főt foglalkoztató társaság jelenleg 99 egységet tart fenn: ebből 47 egységet saját maga üzemeltet, 52 éttermet pedig összesen 25 különböző magyar franchise partner működtet.
38,7 milliárdot hagytunk a kasszáknál
A cég ma közölte 2008-as eredményeit is: a teljes magyarországi forgalom tavaly - az előző évhez képest 12 százalékos növekedést produkálva - 38,7 milliárd forint volt, ez 47-53 százalékos arányban oszlott meg a vállalati és partneri éttermek között. Az üzemi eredmény 1,54 milliárd forintot tett ki - ez némi javulás a tavalyelőtti 1,3 milliárd forinthoz képest -, a vendégszám pedig a 2007-ben elkönyvelt 77 millióról 79 millióra nőtt.
A gyorsétteremlánc tavaly összesen 2,5 milliárd forintot költött beruházásra: új éttermek nyitására, régiek felújítására, valamint technológiai fejlesztésekre. 2008-ban öt új egységgel bővült a hálózat, ezek három százalékkal növelték a vállalat forgalmát. A korábban működő éttermeknél 8,9 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak. A felgyorsított hálózatfejlesztés tavaly egyébként az 50 ezer lélekszámúnál kisebb településeket is elérte.
A 2003-ban debütált, prémium minőségű kávékat és sütemény-specialitásokat kínáló McCafék száma tavaly nyolccal harmincra bővült. Forgalmuk dinamikusan nőtt: a 2008. évi árbevétel meghaladta a 780 millió forintot, látogatóik száma pedig elérte az 1,3 milliót.
Csökkent a vendégszám az első negyedévben
A hét évvel ezelőtt bevezetett reggeli menükínálat 2008-ban is jelentősen hozzájárult az összforgalom növekedéséhez: minden tizedik vendég kifejezetten a természetes alapanyagokból frissen készült reggeli specialitások kedvéért látogatott el az éttermekbe. A reggeli termékek árbevétele 2008-ban megközelítette a hárommilliárd forintot.
A tavalyi csúcseredmény után a pénzügyi válság a gyorsétterem-láncot sem hagyta érintetlenül. Az idei év első három hónapjában - főleg a kedvezőtlen makrogazdasági folyamatoknak köszönhetően - a 2008-as jubileumi év azonos időszakához képest kevesebb vendég tért be az éttermekbe. Áprilisban azonban a forgalom és a vendégszám is növekedésnek indult, így a vállalatvezetés az év hátralevő részére már reális optimizmussal tervez.
Menedzsment Fórum