Olcsó húsnak híg a leve - tartja a mondás, de úgy tűnik, az európai fogyasztókat ez nem érdekli. A GfK felmérése szerint a legtöbben az ár, nem pedig a minőség alapján választanak az élelmiszerkínálatból.
A GfK piackutató hétfőn ismertetett "Európai fogyasztói vizsgálat 2004" című tanulmánya szerint a németek 62 százaléka, a franciák és a lengyelek 60 százaléka számára az ár a legfontosabb az élelmiszerek vásárlásánál. Őket követik a hollandok 57 százalékkal, míg az osztrákok az ötödik helyen állnak ártudatosság szempontjából, náluk már közelít egymáshoz az árat és a minőséget egyformán fontosnak tartók aránya.
Egyértelmű minőségtudatosság a vizsgált európai országokban csak az olaszoknál figyelhető meg: kétharmaduk számára a minőség a döntő szempont. Az olaszok mellett adnak az élelmiszerek minőségére a britek és a spanyolok is.
[ajanlo=90][igazitas=left/]Éttermi látogatások tekintetében az osztrákok vezetnek: a megkérdezettek 23 százaléka legalább havonta háromszor fordul meg étteremben vagy vendéglátóhelyen. Őket az olaszok követik, majd a britek és spanyolok következnek. A vizsgálatban részt vevők közül a lengyelek étkeznek legkevesebbet otthonukon kívül: 86 százalékuk soha vagy csak nagyon ritkán jut el ilyen helyre.
A GfK tanulmánya 9400 német, brit, francia, olasz, holland, osztrák lengyel és spanyol fogyasztó megkérdezésén alapul.
(MTI)
A vásárlónál az olcsó élelmiszer a nyerő
Olcsó húsnak híg a leve - tartja a mondás, de úgy tűnik, az európai fogyasztókat ez nem érdekli. A GfK piackutató adatai szerint a legtöbben az ár, nem pedig a minőség alapján választanak az élelmiszerkínálatból.