2p

Olcsó húsnak híg a leve - tartja a mondás, de úgy tűnik, az európai fogyasztókat ez nem érdekli. A GfK piackutató adatai szerint a legtöbben az ár, nem pedig a minőség alapján választanak az élelmiszerkínálatból.

Olcsó húsnak híg a leve - tartja a mondás, de úgy tűnik, az európai fogyasztókat ez nem érdekli. A GfK felmérése szerint a legtöbben az ár, nem pedig a minőség alapján választanak az élelmiszerkínálatból.

A GfK piackutató hétfőn ismertetett "Európai fogyasztói vizsgálat 2004" című tanulmánya szerint a németek 62 százaléka, a franciák és a lengyelek 60 százaléka számára az ár a legfontosabb az élelmiszerek vásárlásánál. Őket követik a hollandok 57 százalékkal, míg az osztrákok az ötödik helyen állnak ártudatosság szempontjából, náluk már közelít egymáshoz az árat és a minőséget egyformán fontosnak tartók aránya.

Egyértelmű minőségtudatosság a vizsgált európai országokban csak az olaszoknál figyelhető meg: kétharmaduk számára a minőség a döntő szempont. Az olaszok mellett adnak az élelmiszerek minőségére a britek és a spanyolok is.

[ajanlo=90][igazitas=left/]Éttermi látogatások tekintetében az osztrákok vezetnek: a megkérdezettek 23 százaléka legalább havonta háromszor fordul meg étteremben vagy vendéglátóhelyen. Őket az olaszok követik, majd a britek és spanyolok következnek. A vizsgálatban részt vevők közül a lengyelek étkeznek legkevesebbet otthonukon kívül: 86 százalékuk soha vagy csak nagyon ritkán jut el ilyen helyre.

A GfK tanulmánya 9400 német, brit, francia, olasz, holland, osztrák lengyel és spanyol fogyasztó megkérdezésén alapul.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!