2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szingapúri vetélytársa akadt a Dubai Ports Worldnek (DPW), a tét pedig a legnagyobb brit kikötőket üzemeltető vállalat, a P&O megszerzése.

[ajanlo=1350][igazitas=right/]Az állami kézben lévő szingapúri székhelyű PSA International is meg akarja szerezni a világszerte 29 konténer-terminált üzemeltető, és 18 országban logisztikai központtal rendelkező P&O-t. A szándékaikat jelzi, hogy a november végén ajánlatot tevő DPW által kínált összeget jócskán felüllicitálnák.

A DPW tavaly 5,85 milliárd dollárnak megfelelő összeget kínált a P&O-ért, amelyet már akkor is jutányosnak tartottak az elemzők, miután az aktuális tőzsdei árfolyamhoz képest 46 százalékos diszkontot tartalmazott. A távol-keletiek azonban a Financial Times értesülése szerint 3,53 milliárd fontot, vagyis 6,2 milliárd dollárt fizetnének a brit vállalatért.

A 18 kikötőt üzemeltető PSA világszerte a harmadik legnagyobb szereplője a piacnak, 11 országban van jelen: Belgiumban, Bruneiben, Kínában, Indiában, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Portugáliában, Dél-Koreában és Thaiföldön. Amennyiben a szingapúri társaságnak sikerül megszerezni a P&O-t, úgy az egyesült társaság lesz a világ legnagyobb kikötői terminálokat üzemeltető vállalata, maga mögé utasítva a jelenlegi piacvezetőt, a Hong-Kong-i Hutchison Portsot is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!