2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Számos tanulságos megállapítást tett a Pannon-Work frissen publikált felmérése, így többek között azt, hogy a HR marketinggel nő a lojalitás és akár 10 százalékkal csökkenthető a munkabér.

A hazai foglalkoztatásról és a munkaerő állományról kérdezte a legnagyobb hazai tulajdonú munkaerő kölcsönző, a Pannon-Work a nagy munkáltatók HR szakembereit. A kutatás érdekes kérdésekre hívta fel a figyelmet.

Arra a kérdésre, hogy mit tart a hazai foglalkoztatás legnagyobb problémájának, egyértelmű választ kaptak a kérdezők: kiszámíthatatlannak érzik a munkáltatók a jogszabályi változásokat, melyeknek a betartása a cégek rugalmasságát korlátozza. Megnehezítik a tervezést és lelassítják a szükségszerű reakciókat a piaci kihívásokra. Az elvándorlás és a helyben elérhető szakképzett, motivált munkaerő hiánya pedig ismét jelentkező probléma.

A Pannon-Work nagy cégeket kérdezett akiknek 50 százaléka igénybe veszi a munkaerő kölcsönzést is. A kölcsönzött munkaerő ugyanis épp azt a megnyugtató egyenletességet szolgálja, amire a cégek vágynak. A munkaerő kölcsönzéssel a cégek flexibilitása nő, rugalmasabban kezelhető a létszám. A szezonálisan nagyobb termelést igénylő időszakaszokban több munkaerőt kölcsönöznek, míg a holtszezonokban könnyen csökkenthetik így a létszámot. A legtöbben még mindig elsősorban a segédmunkásokat veszik kölcsönbe.

A képzetlenség és motiválatlanság pedig kéz a kézben járó problémák. Korábbi tapasztalatok alapján a megkérdezettek is alátámasztották, hogy minél képzettebb a munkaerő, annál motiváltabb, és persze, ez fordítva is igaz.

Egy új trend van kibontakozóban ebben a kérdésben is: HR marketinggel nő a lojalitás és akár 10 százalékkal csökkenthető a munkabér. Azoknál a cégeknél, ahol működik HR marketing, avagy, ahol a munkáltató áldoz arra, hogy alkalmazottjai tisztában legyenek a cég értékével, küldtetésével, és erősíti dolgozói körben is a céges arculatot, ott szívesebben marad állandó az állomány, kisebb a fluktuáció, sőt (!) akár 10 százalékkal kevesebb bérfizetés mellett is lojálisabb a dolgozói hozzáállás.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!