A hazai foglalkoztatásról és a munkaerő állományról kérdezte a legnagyobb hazai tulajdonú munkaerő kölcsönző, a Pannon-Work a nagy munkáltatók HR szakembereit. A kutatás érdekes kérdésekre hívta fel a figyelmet.
Arra a kérdésre, hogy mit tart a hazai foglalkoztatás legnagyobb problémájának, egyértelmű választ kaptak a kérdezők: kiszámíthatatlannak érzik a munkáltatók a jogszabályi változásokat, melyeknek a betartása a cégek rugalmasságát korlátozza. Megnehezítik a tervezést és lelassítják a szükségszerű reakciókat a piaci kihívásokra. Az elvándorlás és a helyben elérhető szakképzett, motivált munkaerő hiánya pedig ismét jelentkező probléma.
A Pannon-Work nagy cégeket kérdezett akiknek 50 százaléka igénybe veszi a munkaerő kölcsönzést is. A kölcsönzött munkaerő ugyanis épp azt a megnyugtató egyenletességet szolgálja, amire a cégek vágynak. A munkaerő kölcsönzéssel a cégek flexibilitása nő, rugalmasabban kezelhető a létszám. A szezonálisan nagyobb termelést igénylő időszakaszokban több munkaerőt kölcsönöznek, míg a holtszezonokban könnyen csökkenthetik így a létszámot. A legtöbben még mindig elsősorban a segédmunkásokat veszik kölcsönbe.
A képzetlenség és motiválatlanság pedig kéz a kézben járó problémák. Korábbi tapasztalatok alapján a megkérdezettek is alátámasztották, hogy minél képzettebb a munkaerő, annál motiváltabb, és persze, ez fordítva is igaz.
Egy új trend van kibontakozóban ebben a kérdésben is: HR marketinggel nő a lojalitás és akár 10 százalékkal csökkenthető a munkabér. Azoknál a cégeknél, ahol működik HR marketing, avagy, ahol a munkáltató áldoz arra, hogy alkalmazottjai tisztában legyenek a cég értékével, küldtetésével, és erősíti dolgozói körben is a céges arculatot, ott szívesebben marad állandó az állomány, kisebb a fluktuáció, sőt (!) akár 10 százalékkal kevesebb bérfizetés mellett is lojálisabb a dolgozói hozzáállás.
mfor.hu