A már több hónapja bejelentett elképzelés szerint a Malév a repülőtéri üzemanyag-értékesítéssel foglalkozó üzletágát a Ferihegyi repülőteret üzemeltető BA Rt. vásárolja meg hétmilliárd forintért. Ennek megfelelően a légitársaság augusztus elején megalakította a Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló (RÜK) Kft.-t, ám egyelőre bizonytalan, hogy az adásvételre mikor kerülhet sor.
A Malévnál ugyan arra számítanak, hogy egy-két héten belül megköthetik a szerződést, a BA-nál már közel sem ennyire biztosak ebben. Az elmúlt hetekben a jogi aggályait már korábban is hangoztató BA alaposan átvilágította a RÜK Kft.-t, és úgy tűnik, a "repülőtéri benzinkút" átvétele számos kereskedelmi, környezetvédelmi, számviteli, versenyjogi és tulajdonjogi nehézséggel jár.
A problémahalmaz egyik kényes eleme például, hogy a közvetlen tőkeinjekció lehetőségének hiányában egy privatizálás előtt álló nyereséges állami vállalat (BA) vásárol vagyont egy veszteségestől (Malév) - ez a megoldás a keresztfinanszírozást tiltó szabályokkal lehet ellentétes.
Ráadásul a Malév kedvező kerozinárakat állapított meg saját magának a RÜK megalakításakor, ám ha a BA lesz a RÜK új tulajdonosa, akkor ezek a kedvezmények már ellentétesek lehetnek a nemzetközi repülési, az uniós és a magyar versenyjoggal is. A RÜK ugyanis a Malévon kívül még további tucatnyi légitársaságnak értékesít kerozint - magasabb áron. A Népszabadság úgy tudja, hogy a BA fenntartásainak az ÁPV Rt. vezérkara sem örül, mivel szeretnének mielőbb pontot tenni az elhúzódó ügylet végére.