2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar vásárlók közel kétharmada tudatosan keresi az akciós termékeket a boltok polcain, 40 százalékuk pedig a szórólapokat is alaposan átböngészi a kedvező ajánlatokért.

A GfK Shopping Monitor kutatásából az is kiderül, hogy a vásárlók 44 százaléka bevásárlólistával érkezik a boltba. Ez magas szintű tudatosságra vall, hiszen így kisebb az esélye annak, hogy olyan termék is a kosárba kerül, amelyre a háztartásban élőknek nincs igazán szüksége. Bevásárlólistát elsősorban a nők, az idősek és a kisebb települések lakói írnak. A felmérésben részt vevők közel fele a bolton belül ügyel az ár-érték arányra és összehasonlítja a hasonló termékek árait. Továbbá a vásárlók 47 százaléka összeveti az akciós termékek árát a normál áron elérhető termékekével.

A megkérdezettek harmada nyilatkozott úgy, hogy nem hatnak rájuk az impulzustermékek. A férfiak, az idősebbek és az alsó középosztály tagjai saját bevallásuk szerint a „költségvetési fegyelem” miatt nem térnek el előzetes vásárlási terveiktől, a szerényebb megélhetésűek pedig a jövedelmi korlátokkal magyarázták, hogy csak azokat a termékeket veszik meg, amelyeket előre kigondoltak. A kisebb háztartásban élők a bevásárlólista egyszerűsége miatt nem vesztik el a vásárlás fő fókuszát. A válaszadók 24 százaléka vallja magáról, hogy vásárlási döntéseire hatással vannak a boltban elhelyezett hirdetések. Ez az állítás általában a nőkre, a középkorúakra, a nagycsaládosokra igaz.

A termékek külső megjelenése nem befolyásolja annyira eltérően az egyes demográfiai csoportokat, az átlagtól kevéssé térnek el; azonban a fogyasztói tipológiák mentén már akadnak különbségek a vásárlói szegmensek között. A magasabb jövedelmi státusszal rendelkező fogyasztók számára a vonzó csomagolás mérvadó lehet a vásárlás pillanatában. Az internetet csak minden tizedik vásárló használja arra, hogy élelmiszer vagy vegyi áru vásárlása előtt tájékozódjon: ők főleg a fiatalok, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők közül kerülnek ki.

A GfK 5 évvel ezelőtti mérésével összevetve kiderül, hogy a vásárlói tudatosság csekély mértékben változott, mindössze1-2 százalékpontos eltérést mutat.

Szász Péter

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!