2p

A magyar bútorgyártás piacának széttagoltsága és a verseny hiánya azt eredményezte, hogy mára az iparág eredményei a 2002-es csúcsidőszakétól 40 százalékkal maradnak el. Az EU-csatlakozás óta a fogyasztói preferenciák az olcsó importáru irányába mozdultak.

A magyar bútorgyártás piacának széttagoltsága és a verseny hiánya azt eredményezte, hogy mára az iparág eredményei a 2002-es csúcsidőszakétól 40 százalékkal maradnak el. Az EU-csatlakozás óta a fogyasztói preferenciák az olcsó importáru irányába mozdultak.

A hazai bútorgyártás 1997-től egészen 2002-ig jelentős gazdasági erőt képviselt, ma már azonban az ázsiai rattanáruk, azok közül is főleg a maláj fabútorok uralják a piacot, ami a magyar termékek forgalmának (2002-höz képest) 40 százalékos csökkenésében is megmutatkozik, számol be a Fibre 2 Fashion szaklap.

A leginkább az olcsó tömegpiacokra kerülő ázsiai alapanyagok dömpingje komoly kihívás elé állítja az egykor jó minőségű termékeikről híres magyar gyártókat, amelyeknek most a minőség lehetőség szerinti megtartása mellett kell az árversenybe beszállniuk. Közben pedig az ambíciózus tervek ellenére még a túlélésük is kétségessé vált.

A költségcsökkentő intézkedések és az agresszív marketing hatékonynak bizonyult a bőr kárpitozású bútorokat gyártó Kanizsa Trend esetében. A cég, amely 2004-ben az egy évvel korábbihoz képest 5 százalékkal növelte részesedését a piacon, a forgalom értéke alapján hagyományosan a legnagyobb gyártónak számít az országban.

Az irodai bútorok terén vezető Garzon Bútor Rt. forgalma ezzel szemben visszaesett az azonos időszakban, annak ellenére, hogy ott is drasztikus költségcsökkentő programot vezettek be. A vállalat most újabb kereskedők bevonását, valamint hatékonyságnövelő intézkedések bevezetését tervezi megfogyatkozott stábja számára. Ugyanakkor nincsenek illúzióik azzal kapcsolatban, hogy a következő néhány hónap során forgalmuk további csökkenést mutat majd.

A Falco Sopron Irodabútor Kft. holland tulajdonosa, a Samas Group 2004-ben az eladott termékek darabszámának 20 százalékos csökkenéséről számolt be.

A magyar bútorgyártók abban reménykednek, hogy a piacon hosszú távon mégis a márkahűség és a jó minőségű szolgáltatás iránti igény lesz domináns, valamint hogy a növekvő szállítási költségek nyomán az importtermékek árának emelkedése is segíti majd a túlélésüket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!