A kutatásban 75 országban, 8756 nővel készítettek interjút a munkáról és a karrierről. Az eredmények szerint a megkérdezett, 1980 és 1995 született nők 53 százaléka a szakmai előmeneteli lehetőségeket tekinti a legvonzóbb munkáltatói tulajdonságnak. Majdnem ilyen fontos tényező számukra a versenyképes jövedelem és az anyagi ösztönzők, valamint a rugalmas munkaidő, amit a válaszadók 35 százaléka említett.
A felmérés szerint az Y-generációhoz tartozó nők közül a kétkeresős párkapcsolati modellben élők 66 százaléka a párjával megegyező vagy annál magasabb keresettel rendelkezik. Emellett az ilyen nők minél tapasztaltabbak, annál valószínűbb, hogy akár fő keresővé is válnak a kapcsolatban - mutatnak rá a kutatás készítői.
A tájékoztatás idézi Szűcs Márta, a PwC Magyarország könyvvizsgálati osztályának cégtársát, aki elmondta: az Y-generáció esetében a munkahelyről való kilépés oka inkább a hiányzó előmeneteli lehetőség, mint a családdal való összeegyeztethetetlenség. A munkáltatóknak kezdettől fogva befogadó vállalati kultúrát és újszerű tehetséggondozó stratégiákat kell megvalósítaniuk, ha Y-generációs női munkavállalóikat meg akarják tartani - hangsúlyozta Szűcs Márta a közleményben.
A kutatás megállapította továbbá, hogy az Y-generációhoz tartozó nők minden korábbinál jobban igénylik a nemzetközi tapasztalatszerzés lehetőségét, 71 százalékuk kíván hazáján kívül dolgozni karrierje során. Mindemellett az Y-generációs nők azonnali, magas színvonalú, jövőbe mutató visszajelzést igényelnek, mégpedig - dacára a digitalizálódó világnak - inkább személyes megbeszélés keretében - derül ki a PwC felméréséből.
MTI