Az elmúlt hónap legnagyobb hatású eseménye a szektorban kétségkívül a Gillette és a Procter & Gamble közötti 57 milliárd dolláros akvizíció volt, amely szakértők szerint konszolidációs hullámot indíthat el a fogyasztói cikkeket gyártók körében. A tét nem kevesebb, mint nyerni a Wal-Marthoz, a Carrefour-hoz és a Tesco-hoz hasonló gigászi kereskedőláncok ellenében.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A Henkel élre törési kísérlete 2003 decemberében kezdődött az amerikai Dial tisztítószer-gyártó 2,9 milliárd dollár értékű felvásárlásával. A folyamat következő lépéseként a harmadik negyedévben a cég csökkentette részesedését a Cloroxban, amely 1,77 milliárd euró külön nyereséget hozott számukra, közölte a Henkel a Financial Times-szal.
Mindez a teljes éves nyereségre is jó hatással volt: ez az előző évi 530 millió euróval szemben 1,74 milliárdra nőtt. A cég forgalma 12,3 százalékkal 10,59 milliárd euróra emelkedett, az árfolyamváltozásokat és akvizíciókat is figyelembe véve pedig a növekedés arány 2,9 százalék. A működési eredmény 12,7 százalékkal 800 millió euróra emelkedett.
A cégcsoport a jövőről ugyanakkor óvatosan nyilatkozik: a nettó forgalomnövekedést 3 és 4 százalék körülire teszi. Tavaly a társaság ugyanis profitfigyelmeztetést volt kénytelen kiadni, akkor a gyenge európai forgalom fogta vissza a növekedést.
A Henkel hozzátette, a működési eredmény terén is nagyobb számokat várnak, arányaiban a húszhoz közelítő százalékos tartományban.
Tavaly a Persil mosópor és a Pritt Stick ragasztó gyártója a Dial megvételét követően számos további akvizíciót hajtott végre az Egyesült Államokban. Az éleződő versenyre és a gyenge hazai keresletre válaszul viszont novemberben háromezer állást szüntettek meg.
Amerikában bízik a Henkel
A fogyasztási cikkeket gyártó német Henkel cégcsoport az operatív tevékenység átszervezésével nagymértékben függetlenítette magát a gyengélkedő európai piactól, hogy annál inkább az egyesült államokbeli jelenlétre koncentrálhasson.