2p

Piacai közül tavaly leginkább az Egyesült Államokban volt képes növelni forgalmát a Red Bull. Az osztrák cég a jövőben - többek között - Oroszországban és a Közel-Keleten kíván terjeszkedni.



A Red Bull forgalma az USA-ban mintegy 50 százalékkal emelkedett egy év alatt, míg Közép-Keleten 43, Ausztráliában és Latin-Amerikában 40, Kelet-Európában pedig 30 százalékkal növekedtek az eladások, számol be az APA hírügynökség. Korábbi hírek szerint cég csaknem 60 százalékos részesedéssel uralja az egyesült államokbeli energiaital-piacot.

A társaság dinamikus fejlődését jelzi, hogy tavaly Kanadában, Törökországban, Oroszországban és Romániában alapított leányvállalatot, a jövőben pedig Mexikóban, valamint Közel- és Közép-Keleten kívánja folytatni az expanziót.

A cég, amely 115 országban összesen 2605 munkavállalót fogalkoztat, tavaly összesen 1,935 millárd Red Bullt adott el. A forgalom a tavalyelőtti 1,261 milliárd euróról 1,668 milliárdra nőtt, ami 32,3 százalékos növekedésnek felel meg.

A Red Bull ma már mindössze 49 százalékban található az alapító Dietrich Mateschitz tulajdonában, 49 százalékot egy tajföldi üzletember, Chaleo Yovidhya, 2 százalékot pedig annak fia, Chalerm birtokol.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!