A Red Bull forgalma az USA-ban mintegy 50 százalékkal emelkedett egy év alatt, míg Közép-Keleten 43, Ausztráliában és Latin-Amerikában 40, Kelet-Európában pedig 30 százalékkal növekedtek az eladások, számol be az APA hírügynökség. Korábbi hírek szerint cég csaknem 60 százalékos részesedéssel uralja az egyesült államokbeli energiaital-piacot.
A társaság dinamikus fejlődését jelzi, hogy tavaly Kanadában, Törökországban, Oroszországban és Romániában alapított leányvállalatot, a jövőben pedig Mexikóban, valamint Közel- és Közép-Keleten kívánja folytatni az expanziót.
A cég, amely 115 országban összesen 2605 munkavállalót fogalkoztat, tavaly összesen 1,935 millárd Red Bullt adott el. A forgalom a tavalyelőtti 1,261 milliárd euróról 1,668 milliárdra nőtt, ami 32,3 százalékos növekedésnek felel meg.
A Red Bull ma már mindössze 49 százalékban található az alapító Dietrich Mateschitz tulajdonában, 49 százalékot egy tajföldi üzletember, Chaleo Yovidhya, 2 százalékot pedig annak fia, Chalerm birtokol.
Menedzsment Fórum
Amerikában már szárnyakat kapott a Red Bull
Piacai közül tavaly leginkább az Egyesült Államokban volt képes növelni forgalmát a Red Bull. Az osztrák cég a jövőben - többek között - Oroszországban és a Közel-Keleten kíván terjeszkedni.