2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai gazdasági válságot és a tengerentúli vetélytársak gyengülő helyzetét kihasználva az Egyesült Államokban kívánja erősíteni jelenlétét az Aldi német diszkont üzletlánc - írta a The Wall Street Journal.

Az Aldi olyan olcsó, hogy az amerikai Wal-Martnak két évvel ezelőtt be kellett zárni üzleteit Németországban, ahol a vásárlók drágának találták a tengerentúli diszkontlánc áruit.

Az Aldi a szokásosnál gyorsabb térnyerést tervez a Wal-Mart otthonában: idén 75 áruházat kíván megnyitni. A német lánc azt reméli, hogy több államban is áttöri az amerikai piac legfőbb korlátját; spártai egyszerűséget és árakat kínáló üzleteivel elhódítja a legendásan márkahű amerikai fogyasztók egy részét. Megnyílik az első Aldi áruház New Yorkban is.

Míg egyes európai országokban az élelmiszerkereskedelemben a diszkontláncoknak 30 százalékos a részesedése, addig Amerikában ez az arány csak 22 százalék.

Az Aldi 1976-ban jelent meg a tengerentúlon, s azóta mintegy ezer üzlete nyílt, elsősorban a Közép-Nyugaton és az észak-keleti országrészben. A cég most be akar törni a déli Texasba és Oklahomába is, amely eddig a Wal-Mart "fennhatósága" alá tartozott.

A lap szerint az Aldi előtt még hosszú út áll, ha olyan befolyásra akar szert tenni, mint Európában. Az előzetes adatok szerint az Aldi 2008-ban 21 százalékkal hétmilliárd dollárra növelte forgalmát Amerikában. A legnagyobb amerikai élelmiszer-diszkontlánc, a Kroger forgalma ennek tízszerese, 70 milliárd dollár volt, a Wal-Martnak pedig 375 milliárd dolláros forgalma volt az Egyesült Államokban, jóllehet, döntően nem élelmiszerek eladásából.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!