A két társaság vállalta, hogy még az idei főszezonra működőképes állapotba hozza az M7-es autópályától mindössze néhány kilométerre lévő, elsősorban kisgépek és magánrepülők fogadására alkalmas légibázist. Ezzel párhuzamosan - a tulajdonos önkormányzattal közösen - kidolgozzák a repülőtér közép- és hosszú távú, első ütemében 2,5-3 milliárd forint értékű fejlesztési programját is.
A légikikötőt többek között olyan berendezéssel szerelik fel, amely lehetővé teszi a gépek fogadását éjszaka, valamint rossz látási viszonyok között is. Bővíteni akarják az utasforgalmi terminált, a repülőtéri szállodát, a műszaki bázist, a kiszolgáló létesítményeket, de a programban várhatóan az is szerepel, hogy a siófoki légikikötő a jelenleginél nagyobb repülőgépek fogadására, sőt teherszállításra is alkalmas legyen.
Amennyiben a képviselő-testület is rábólint, a fejlesztési program már április elején indulhat. A város a múlt év végén 208 millió forintért vásárolta meg a korábban állami tulajdonban lévő, jelenleg csak füves kifutópályával rendelkező repülőteret. A légikikötőt korábban a Budapest Airport üzemeltette, írja a Napi Gazdaság.