A társaság az év egészére 1,1 milliárd forintot meghaladó bevételt és 320 ezer utast vár, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.
A 64 buszos flottát üzemeltető társaság jelenleg 45 nemzetközi célállomásra közlekedtet menetrend szerinti járatokat, emellett a Gemenc Volán területén belföldi helyi- és helyközi járatai is vannak. Ezen túl - az illetékes minisztérium elutasító döntése ellenére - továbbra is készül állami finanszírozás nélküli, prémium szintű belföldi személyszállítási szolgáltatásainak elindítására.
Az Orangeways elsősorban a légitársaságokéhoz hasonló szolgáltatási struktúrájú nemzetközi autóbuszjáratairól ismert a hazai piacon: az autóbusz-szegmensben ma még egyedülálló online foglalási és fizetési rendszere van, és összességében a repülésben megismert költséghatékony működési modellt alkalmazza.
A cég emellett már aktív szerepet játszik a helyi és belföldi közlekedésben is. "2009-ben a cég árbevételének több mint harmada ebből a szegmensből várható" – mondta Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója.
Városi tömegközlekedésben is erősítenének
A társaság a határokon túl Szarajevó tömegközlekedésének üzemeltetésére készül, itthon pedig a Gemenc Volán alvállalkozójaként növelte járatai számát az év eddigi időszakában. Emellett olyan jelentősebb helyi közlekedési pályázatokon is indul, mint a BKV, illetve Baja és Gödöllő városi tömegközlekedésére vonatkozó tender.
"Az Orangeways következő három évre vonatkozó távlati terveiben mintegy 1000-1500 saját és alvállalkozói buszjárat üzemeltetése szerepel, ami a hazai buszállomány mintegy 15 százalékát jelentené. A társaság ezzel a 2012-es hazai piacnyitás idejére jelentős magyar tulajdonú, a kelet-közép-európai régióban is meghatározó méretű, multinacionális közlekedési szolgáltatóvá nőheti ki magát" – jegyezte meg Kovács Miklós.
Menedzsment Fórum