Befejeződött a Lánchíd budai hídfője alatt húzódó villamosalagút 2015 márciusában kezdődött felújítása, amelynek eredményeként minden, a budai fonódó hálózaton közlekedő villamostípus át tud haladni azon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Március 14-étől (hétfőtől) új, teljes vonalán közlekedik a 19-es és a 41-es villamos: előbbi a Kelenföld vasútállomás M, utóbbi a Kamaraerdei Ifjúsági Park végállomásától Óbudáig, a Bécsi út/Vörösvári út végállomásig. Ettől a naptól a 109-es busz is végleges útvonalán, Óbuda, Bogdáni út és a Batthyány tér M+H között viszi az utasokat. Ezzel teljessé vált a budai fonódó villamoshálózat.
Kapcsolódó cikkünk:
Így változott a közlekedés a fonódó villamos miatt
A Lánchíd budai hídfője alatt húzódó, új szerkezetű alagút építése úgy zajlott, hogy közben mind a Clark Ádám tér, mind a Lánchíd forgalma folyamatos volt. Az új alagút szélesebb lett, a korábban középen álló alátámasztó acéloszlopokat elbontották. Az alagút Lánchídtól délre eső ki- és bevezető szakaszán szintén új támfalakat és támfalburkolatot húztak fel, új vonalvezetést kapott a villamospálya, megújult a felsővezeték, a közvilágítás, a rakparti járdák és korlátok, valamint a villamospálya melletti park is.
A munkák speciális jellege miatt a kivitelezés különleges felkészültséget és figyelmet igényelt. A felújítás befejezését követően néhány napig próbajáratok közlekedtek az alagútban; ebben az időszakban a szakemberek az új villamospályát, a vasúti biztosítóberendezéseket és az új felsővezetékeket is tesztelték.
Így kapcsolták össze a villamoshálózatot!
mfor.hu