2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Évi 1-1,5 milliárd forintot tudna évente megspórolni a Magyar Közút Nonprofit Zrt. azzal, hogy 7 régiót hozna létre, a korábbi megyei szervezetek, igazgatóságok pedig üzemeltetést is végeznének - mondta Zsupponits Jenő vezérigazgató szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

A társaság az idén 30 milliárd forint állami pénzből és 6-7 milliárd forint vállalkozási bevételből gazdálkodik, de lebonyolítóként rész vesz 25 milliárd forint uniós támogatású útfelújításban is. Ezek hossza két év alatt 1350 kilométer lesz, ebből idén 980 kilométer készül el.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. jelenleg úgy működik, hogy az adminisztratív teendőket a fővárosi központba koncentrálták, ahol 242 fő végzi ezt a munkát. A korábbi megyei igazgatóságok "folytatásaként" működő szervezetek vállalkoznak, végzik a közútkezelést, és a lebonyolítást. Ez a három tevékenység a cég teljes feladatainak a 15 százalékát teszi ki - mondta a vezérigazgató.

Az átszervezés lényege az lenne, hogy a megyei szervezetek - a korábbi igazgatók felügyeletével - feladatul kapnák az üzemeltetést is, amit jelenleg öt régiós szervezet lát el. Ezen öt régió helyére pedig 7 régió lépne. A szervezet átalakítása várhatóan 1-1,5 milliárd forintba kerül, és az első évben megtérül, utána már felhasználható pénzként jelentkezik. Az átszervezést a közlekedésért felelős miniszternek kell jóváhagynia.

A Zrt. teljes létszáma idén 4250 fő, ezt kívánják jövőre 4300-ra emelni. Az idei 30 milliárd forintos állami támogatás fele megy el munkabérre, negyede a téli munkákat, míg a másik negyede a kátyúzást, a táblapótlást és az útjel festést fedezi.

Ahhoz, hogy a 30 ezer kilométeres magyar úthálózat - ebben nem szerepelnek az autópályák - burkolata a jelenlegi 40 évesről 12 évesre csökkenjen, 10 éven át évi 120 milliárd forintot kellene a felújításra fordítani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!