A világ vezető elektronikai vállalata, a Panasonic márkájáról híres Matsushita lehúzza a rolót fülöp-szigeteki gyárában, valamint amerikai fejlesztő üzemében, hogy a jövőben még inkább a harmadik generációs telefonokra koncentráljon. A cég azok után döntött a 2G-s telefonok gyártásának beszüntetéséről, hogy nem tudta megszilárdítani piaci pozícióját. A bejelentést követően a cég részvényei 5 százalékot estek, írja a Reuters.
Az üzem-bezárások az európai kontinenst sem kímélik: a csehországi GSM-alapú mobiltelefon-tartozékok gyártását is beszünteti a cég. Eközben a kínai és a brit fejlesztési központ a jövőben a 3G-s rendszerekre fog koncentrálni.

A Standard & Poor szakértője szerint már régóta esedékes volt a lépés. A japán mobiltelefon-gyártók későn eszméltek, s nem fejlesztettek olcsó, mutatós telefonokat, így világviszonylatban nem tudták felvenni a kesztyűt a Nokiával és a Samsung Electronics-szal. A Gartner szakértője szerint azonban nem ez oka a bukásnak, hanem hogy a japán cég nem szállt be a féktelen reklámköltekezésbe, ami a többi mobilvállalatot jellemzi. "A Panasonic nem költött annyit, mint a Samsung vagy az LG, ennek köszönhetően a márkaépítés is megbukott", állítja a szakértő.