A termékek helyett a technológiai platformoknak megfelelő szervezeti struktúra kialakítására notebook-gyártóknak szállított Centrino-termékcsalád sikere ösztönözte az Intelt. A Centrino-csomagban ugyanis a processzorokkal együtt egy teljes chipsetet, egy Wi-Fi chipet és gyakran olyan más termékeket is el tud adni a cég a gyártóknak, amelyeket azok egyébként külön-külön szereznének be.
[ajanlo=90][igazitas=left/]Az új stratégiának köszönhetően akár azok a mobiltelefon-gyártók is rákaphatnak az Intel-processzorokra, amelyek eddig csak flash-memóriát vásároltak a cégtől. Ez sem garantálja viszont a sikert, mivel a vállalat már körülbelül négy éven keresztül próbálkozott csomagban értékesíteni chipseteket a mobilgyártóknak, de nem tudott versenyre kelni a piacvezető Texas Instruments eredményeivel.
Az Intel az egészségügyi termékek piacán való terjeszkedését készíti elő legalaposabban, amely teljesen új terület számára. A társaság szociológusokat kért fel annak felmérésére, hogy milyen informatikai megoldásokra lenne szükségük a kórházaknak és az egészségügyi dolgozóknak.
Az átszervezés nem jár jelentős személyi változásokkal a cégen belül, mivel a Samsungtól átigazolt Eric Kim kivételével minden új részleg vezetője régi Intel-igazgató. Arról viszont továbbra sincs információ, hogy ki lesz a vállalat új operatív igazgatója, miután Otellini májusban átveszi a vezérigazgatói posztot Craig Barrettől.
Menedzsment Fórum
Átszervezi vállalatának szerkezetét az Intel
Az Intel a Centrino-termékcsalád sikerén felbuzdulva a technológiai platformok szerint szervezi át tevékenységét. A cég az egészségügyi eszközök piacára is szeretne betörni új termékekkel.